Skärtorsdag 2010
Go'morgon alla påskkärringar och påskgubbar (men de verkar inte vara så vanliga här
!
Läste nyss DNs aprilskämt. Det var riktigt bra, men inte lika bra som det som florerade på jobbet 2008. Då skulle tydligen kronprinsessan komma och vara med på eftermiddagsfikat eftersom hon tyckte att geologi (jag jobbar på Sveriges geologiska undersökning) var det mest spännande ämnet i världen!. Detta var i samband med Geologins år och att SGU fyllde 150 år (årsdagen var den 28/4 eller något liknande). Det var flera som faktiskt gick på det!
Själv tog jag flexledigt idag. Ska ut till stallet strax och tömköra Helge. Han måste få aktivera hjärnan lite granna. Även fast han kommer tycka att "Matte, det här är HELT fel tid på dagen att göra sådant här, vi brukar ju hålla på på eftermiddagen! "
Igår var jag riktigt imponerad av honom. Vi var ute och gick tillsammans med Wera (Hästarna har så fina smeknamn i det nuvarande stallet, Helge, Wera, Rune….) Wera tycker att stora dundrande fordon är mycket läskiga. Bilarna vi mötte gick jättebra, så kom det första eldprovet, en buss… Wera smög sig av på åkern bredvid vägen, medans Helge fick vara kvar på vägen, och han skötte sig galant. Lite märkligt var det ju, men inga spratt eller något. Då var det läskigare när Wera gick över diket tillbaka till vägen!
Det andra eldprovet var en hjullastare och en lastbil i tätt följd på den smala grusvägen. Wera hittade en öppning till en kohage dit hon gick när vi insåg vad som var på gång. Eftersom vägen inte riktigt räcket till för både häst och fordon så traskade vi också över till Wera. Båda hästarna stod lugnt och väntade på att "monstrena" skulle ta sig förbi. Jag var så nöjd! och Weras matte var lite förvånad över att Wera inte rörde en min, men då sa jag att "Hon kunde väl inte balla ur inför en pojkspoling!"

God förmiddag!
Jag smiter in på jobbet trots att det är röd dag här i landet. Men det blir bara halvdag idag. Sen blir det promenad upp till nya lägenheten.
Ha en skön skärtorsdag på er allihop.

Ska bli skönt att vara ledig några dagar nu!
har träningsvärk sedan ridningen igår, koncentrerade mig iaf en timme av de två vi var ute i skogen på att sitta som folk o inte som en hösäck, det känns =P
Jobbat idag, och sen gick jag en sväng i stadsparken och köpte ananas på Netto innan jag åkte hem. Ska laga lite mat så småningom, och sen blir det bio

Somnade vid 3-tiden inatt, efter att ha lagat sängen igen
Uppstigning vid 6.30. Frukostfodring, utsläpp, mockning. In och äta lite frukost, sen åkte vi hem till Johan en sväng. Till gymmet för träning.
Därefter åkte Appe hem och jag gick till frisören. Nu är håret en bra bit längre och jag är happy happy clap clap
Inte lika happy över att bli avbokad från jobbet idag igen. Blähä!
Nåja, har saker att göra ändå och borde nog sova. Men jag ville verkligen jobba…
Åker kanske till jobbet senare ikväll. Eller ja, i vilket fall som helst ska jag ju hämta Appe men alltså åker dit och sätter mig en stund och snackar lite.
Nu ska jag gå och ge hästarna lite lunchhö. Känns lite poänglöst eftersom det blåser så mycket att allt hö lär lägga sig som en matta över hagen men de kanske hinner peta i sig några strån iaf :)
En låååååååång dag idag…. gick upp kvart i sex som vanligt, fodrade hästarna och släppte ut två, red den tredje, sprang en runda, gjorde lite magövningar (lamt… hehe men man känner sig rätt duktig efteråt)… sen skola, massa pluss blev det, fixa med intrevjuer till ett projekt… shoppa loss med en kompis, komma hem och käka massa olika kakor och bullar, bara byta om i illfart och upp till mötet i kyrkan! Fcik reda på 30 min innan att jag skulle läsa en text, haha gick ju bra bara att jag glömde att andas ut i början och när jag väl gjorde det undertiden jag läste så darrade rösten så mycket att jag trodde att micken skulle vajja :P OCH nu sitter jag här efter mycket om och men, skulle egentligen plugga men pallar verkligen inte det, mamma tog in hästarna så det behöve jag inte tänka på nu….
Glad påsk!! :D