God morgon 2010-04-09
Morgon!
Det vill fortfarande vara 2 nollor efter 2:an i årtalet. Det är grått och trist i Norrtälje idag, jag tror även att det regnar.
Måste ner på stan efter jobbet, betala servicen på bilen (vilket jag inte fick göra igår) och hämta ut mina jeans.
Sen är det hem och stallet som gäller.
Hittade denna på nätet idag, underhållning i hela 5 min. http://www.skrattnet.se/media/film.php?sub=172&id=2731
Ha en trevlig dag!

God förmiddag!
Inledde morgonen med en ridlektion. Lite mindre rodeo idag i alla fall. Men kroppen är fortfarande irriterande dålig på att göra det jag vill att den ska göra. Ju mer jag lär mig desto mer förvånad är jag över att jag kan få en häst att göra något. Bara att sitta rakt upp och ner i sadeln är en konst i sig… Nåja, ingen risk att man blir fullärd än på ett tag i alla fall.
Lite gråmulet och ruggigt här, men nu tittar solen fram så det blir nog bättre. Nu ska jag försöka jobba på resten av dagen och sen blir det veckohandling på hemvägen.
Ha en skön dag på er!

Full fart imorse. Min mobil hade nämligen stängt av sig under natten och således inget alarm. Min gammaldagsväckarklocka som är back-up strejkade också. Ren tur att jag vaknade till vid 6.20. Stressigt som tusan men vi kom iväg vid 6.40. Sen slog jag nästan nytt rekord på vägen till jobbet. (Särskilt med tanke på alla sölkorvar i trafiken samt onödiga fartkameror.) Vi stämplade in vid 6.59. Mycket imponerande!
Arbetsdagen har väl varit ungefär som vanligt. Dagens roligaste är nog ändå att jag två gånger råkat kalla Jonas för 'älskling', andra gången med Appe två centimeter bort
Ska ut till stallet nu och sen väntar en slökväll i soffan. Lär somna tidigt för jisses så trött jag är.
Laga mat ska vi också göra, Po'Man'Jambalaya är tanken :)

God kväll, snart god natt =P
Här har varit samma lunk som vanligt, jobb o häst. Red ut i 2 timmar, 13 km förflyttade vi oss. Red till en väg där man kan trava o galoppera lite längre sträckor, ville få henne att flåsa lite. Härligt nog blev hon inte speciellt anfådd av att trava långt eller galoppera fort =D men pulsen är lite hög (i distans mäts pulsen innan och efter, och överskrider den en viss gräns är man utesluten), det får vi jobba vidare på