Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 908 ggr
Covergirl
0

God morgon 16 april -10

Strålande solsken i söder. Ska strax ut till stallet och pyssla där. Därefter laga mat till dagens matlådor, spaghetti med skinka och persilja ska serveras, duscha och åka till jobbet.
Parkerar bilen där och tar sen bussen in till stan, föreläsning 12-14, sen tillbaka till jobbet. Fredagkvällar innebär jobb 15-22.40, lyxfrukost och fika. Me like :)

Kjerulfia1
0

Sitter och funderar på om flygtrafiken är igång på måndag! Jag och en kollega ska ner till Öland, och flyga till Kalmar hade vi tänkt oss. Hm….

För säkerhets skull lyckades jag boka en av tjänstebilarna, så i värsta fall blir det två långa bilturer….

Som geolog tycker man ju att det är rätt spännande saker som händer Glad.

boono
0

Sitter och väntar på att samhällslektionen ska börja kvart över tolv :P har precis ätit en väldigt god måltid i skolan: Kyckling, ris och currysås med massa grönsaker och sallad! MUMS :D

Idag blir det är fila igenom programmen en gång och en liten runda i skogen, sen ska min lilla Plumma bara skrittas i morgon för att ladda upp inför tävlingen på söndag! Kommer bli nice, det kommer även vara tre av mina kompisar som jag tävlat emot ibland och det gör det mer intressantare och roligare!

Hoppas alla får en skön helg!

Och jag måste bara säga ett stort Grattis till Anna Andersson som vann stipendiet (folksam) 2009, GRATTIS! Ni är så fina!

liljegren
0

God eftermiddag / tidig kväll!

Idag har jag jobbat. No comments.

På vägen hem fick jag lyssna på en tant som kallade alla regnmoln för askmoln från Island. Jag ledsnade och talade om att det faktiskt var regnmoln men det köpte hon inte.. SUCK VILKEN DJÄVLA HYSTERI!

Akerberg
0

God kväll

Nu är jag trött! Imorgon är det tävlingsdags, mycket att fixa innan. Började med att hämta hästen på "betet" (de går ute i en hage en bit bort pga brist på hage vid stallet, fodras naturligtvis!) och medan hon åt lite middag putsade jag sadel o träns o bakskydden. Sen tömmkörde vi en stund, gick riktigt hyffsat. Medan hon åt lite havre ägnade jag mig åt att mocka en box och bära ut 80 liter varmvatten från ägarens föräldras hus… sen tvättade jag pållan, började med svansen, sen manen, rumpan och mitten =P I brist på slang fick jag använda en vattenkanna, men det gick ju det också =D Blev inte så mycket översvämning heller, har man slangen (hela rörsystemet frös sönder i vintras) så hinner det inte rinna undan i avloppet…

Sen kom ägaren och vi fixade iordning resten i stallet, strödde boxen jag mockat och la in mat. Sen tog vi bilen o åkte o hämtade hästarna och en vattenbalja. Ägaren tog hästarna och gick tillbaka, och jag tog baljan och körde tillbaka, gillar den arbetsfördelningen Oskyldig

När hästarna var inne hjälptes vi åt att plocka fram allt som ska med imorgon, blev en liten nätt hög =P Blir ju så när man ska ha med sig foder o vatten (går åt mycket vatten på distanstävlingar), vädret verkar lite opåligtligt så dessutom får man släpa med sig regntäcke, men det hoppas vi på att slippa använda!

Väl hemma väntar ju mer jobb… Tvätta senskydd och sadelgjord, har lagt dem på elementet, hoppas de hinner torka till imorgon! Har också plockat fram alla andra saker som ska med, förutom maten, den tar jag hand om imorgon på morgonen. Tycker det är bra morgonterapi på tävlingsdagar, gå och pyssla lite i eget tempo och vakna i lugn och ro =)

Covergirl
0

Det där med flyg, ja. Vi (jag, Appe och Jonas) ska åka till Irland på onsdag. Kastrup är stängt till iaf imorgon. Vi får väl se hur detta avlöper. Vi kan liksom inte ta ersättningsbil dit Flört