Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 832 ggr
liljegren
0

God morgon 18/4-10

God morgon!

Idag skiner solen! UNDERBART!

Idag kommer även en tjej nu på förmiddagen som ska provrida Bellis, så får vi se om hon kanske kan hjälpa mig med henne i höst under praktikperioden och förhoppningsvis kanske hon även kan tävla henne..

Som det ser ut nu lär inte mamma och pappa inte komma hem idag, och jag måste försöka planera om min vecka…

Hoppas ni andra får en bra dag!

boono
0

Hos oss regnar det.. hmmm…. snacka om att det har blåst massa i natt för när jag kollade ut genom köksfönstret nu på morgonen så märkte jag att ena delen av fönstret på grannens vedbod har trillat ut och gått sönder :/ inte roligt för honom när han vaknar…

Vid elva så bär det av till dressyrtävlingen med Sheila! så ska ut och borsta min underbara ponny nu! :D

Ha de bäst!

Covergirl
0

Disigt i Lund. Ska snart åka hem till Dalby men vädret lär väl se likadant ut där.
Stallet direkt, sen se VC-final i hoppning och göra mat. Hemgjorda hamburgare har Appe bestämt att det ska serveras idag :)

Resultaten från igår har kommit upp. Cinna missade precis placeringen i LB:n, de var åtta och det var sju placerade. Men tanten gick ändå tre rundor utan fel så vi ska väl inte klaga på den 18-åriga tanten Kyss

monsterpony
0

Vaknade till någon cm snö. Sol på förmiddagen och sen snöstorm på eftermiddagen, men man ska se det från den positiva sidan. Jag fick anledning att provelda braskaminen i nya lägenheten. Myyyyyyyys! Glad

Hade tänkt åka på ponnytävling där en och annan connemara förväntades visa upp sig, men det var nog världens snabbaste ponnytävling för när jag kom dit lite efter elva så var redan ponnyerna klara och det var bara sista storhästklassen kvar. Men men, det kommer väl fler tillfällen.

#2 Kul att det gick bra. Tre felfria ska man inte skämmas över. Cool

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Goddag

Här blåser halv storm även idag, men solen skiner, och de sekundrarna det inte blåser är det varmt och skönt! Men annars är det svinkallt!

Varit uppe en sväng hos Snörpa och pysslat om henne efter gårdagen. Hon mådde bara bra =) Fin i benen och piggein i allmänhet. Cyklade en sväng med henne (hon går så fort (rättare sagt vägvinnande) så jag orkar inte gå med henne så långt =P, det är dock toppen som ridegenskap!) fick sällskap av ägaren som sadlade på sin andra häst och följde med ridandes.

Covergirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Cinna skämmer inte alls ut oss Glad