Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 1499 ggr
elinswe
0

Lite hjälp, tack!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag ska äntligen till att köpa min första connemara. Ett sto född 2005 e: Janus ue: Viggen.

Tanken är att jag ska rida/utbilda/tävla henne i år och nästa år. Förhoppningsvis ska hon även betäckas nästa år.

Nu undrar jag om ni skulle kunna informera mig som blivande connemara ägare om det är något speciellt jag ska tänka på? Tex så vill jag ju kunna stambokföra henne, som jag fattat det ska jag ställa ut henne för att få ett bevis som jag sedan stambokför henne på? Vart hittar jag lämpliga utställningar i närheten av där jag bor? (Enköping).

Har ni något som kan vara bra att veta så blir jag jätte glad om ni vill dela med er!

Mvh Elin

boono
0

Jag kan inte berätta så mycket om stambokföring och utställningar, bara att det är riks varje år! :)

Det ända jag kan säga är att connemaror är en mycket fin ras och jag tror att du kommer få många fina år med din polle!

Lycka till! :D

colleen
0

Norrköping kommer ha en utsällning i år. Är du inte medlem i SCS så förslår jag att du blir det. Då får du vara med på utställningarna som hålls varje år.

Hon är inte visad innan eller?

~Jag tror på ödet~

elinswe
0

#2   Nej, hon är inte visad någon gång.

[baffinbay]
0

Grattis :) Vi har en egen uppfödning f 2006 e Janus som är mycket trevlig. Lycka till!