Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettunghästar
Läst 3360 ggr
Angelus
0

Era Åringar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte lägga ut en tråd om åringar :) Hur ser era ut?

Här är min 'lille' Oki Doki, hela 136cm i manken, född 1 Maj..

Vad är era planer för era åringar? Själv står jag och väger mellan kastrering och att låta honom förbli hingst. Ett tufft val de där..

// Ida Bergefur - Angelus Stuteri

Angelus
0

Kritik uppskattas väldigt mkt :) Jag tycker ju han är den sötaste hästen i världen, men mitt öga är ju lite partiskt :)

Akerberg
0

Vilken ovanligt snygg 1-åring! De brukar ju se lite halvskumma ut =P

Angelus
0

#2 Tack! Var och kollade på stället där Oki ska vara på hingstbete och hon hade två åringar. PRE/halvblod och de var mkt "ruffsigare" och kantigare än vad Oki är. Men jag vet inte hur han är i förhållande till andra connemaror, inte sett så många connemaraåringar :)

offi
0

Hej

Min åring är en långbent slyngel som är 142cm i mankhöjd,jag har aldrig haft en så stor 1-åring tidigare,han är född 28 april -o9

boono
0

#4 Väldigt fin polle, kommer säkert bli riktigt snygg! Hur hög blir han tror ni? :)

Akerberg
0

#4 oj vad stor han blivit, jättefin också!

offi
0

Jag tror att han blir över 155cm,han skall få gå på hingstbete i sommar och bli fostrsd av lite jämnåriga kompisar,han är väldigt tuff nu.

[AlphLauren]
0

Jag har ju en åring också.. men äsch det är ju ingen connemara… inte ens lite

Angelus
0

#4 Jättesöt :) Till och med större än Oki då då :) Vi räknade på att han skulle bli 153cm i manken när han blir stor. Man räknar ju med att de ska vara 90% av deras totala höjd som 1-åring :)

boono
0

#7 okej, kommer säkert bli en väldigt ståtligt polle! :D Lycka till!

[camira]
0

Från Venster Camira Jacko e Currachmore Cashell 13 HH

Vintage Duncan e Garryhinch Millrace 13.1 HH

Westcliffs Grace e CastlesideJJ 12.4 HH

[Heikne]
0

#7 vad är det för stam?

offi
0

#12   Han är efter Dale Mist u.Virgilian Heater e.Uranus

[yatzy69]
0

Här är mitt stoföl "Spexet" född 25 juni -09, hon är ca 130 cm hög.

Förhoppningsvis blir hon en bra hopp-ponny till mina döttrar om några år. Skrattande

colleen
0

#0 Jag skulle nog väntat med kastrering till i höst i alla fall. Låta honom åka iväg på hingstbete och bråka med andra kompisar i sommar och sen fundera över om du vill ha kvar som hingst eller kastrera.

~Jag tror på ödet~

Angelus
0

#15 Jo, tänker vänta till hösten.. absolut.. han ska iväg på hingstbete nu under sommaren och då kommer jag inte vara lika irriterad på honom heller, så får väl en stund och tänka.. och han att mogna.. Men som det ser ut växer han ju över och då är de inte så stor idé.. men vänta till hösten kommer jag :)

colleen
0

Min var 138cm som ettåring. När vi mätte honom nu som 3 åring var han 147cm. Så det är ju inte säkert han växer över.

Men vill du ha honom ytterligare lite större så kan du ju kastrera till hösten så kanske han växer ett par cm till.

~Jag tror på ödet~

Angelus
0

#17 Nej, det är sant.. men som du skrev; har själv hört att om man kastrerar tidigt växer de på höjden mer än om man inte kastrerar..

Nyvreten
0

Hej !

Vår  lilla Skruttan är nu snart 11 månader & vi mätte henne lite slarvigt ( tumstock ! ) igår till 123 cm.

Bild

Calvaro
0

#4 Jag är för stor för att rida ponny och skulle gärna vilja ha en connemara på 160cm. Du kan ju höra av dig om han blir STOR Flört

Angelus
0

#20 Haha, det ska jag göra :)

offi
0

# 20

OK jag skall höra av mig.

RC927
0

Min åring,Pemberley,är ännu inte en åring då hon är född 12:e juni. Pappa heter Hagens D'Arcy ochhmamma Brolötens Malinér e.Lambay Inver.Hon mättes vid 10 mån. till ca 131 cm.

RC927
0

Min åring,Pemberley,är ännu inte en åring då hon är född 12:e juni. Pappa heter Hagens D'Arcy och mamma Brolötens Malinér e.Lambay Inver.Hon mättes vid 10 mån. till ca 131 cm.