Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettlek-och-tävling
Läst 2122 ggr
monsterpony
0

Lerfoton!

Jag blev lite inspirerad av påskdagstråden…

Kan man kanske få se vad ni har att visa upp på temat leriga hästdjur…? Jag har själv inget att bidra med för stunden, men det börjar ju bli den tiden på året, så ni andra kanske har…? Skrattande

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har inga bilder på lerig mara, så du får hålla till godo med en lerig Tant Brun Skrattande

monsterpony
0

Det var just därför som jag skrev "leriga hästdjur" så att du inte skulle känna dig utesluten…

Fördelen med att inte ha någon häst är att man slipper alla lermonster såhär års. Flört

Akerberg
0

Skrattande Det var ju snällt att du tänkte på mig =)

Bilden är från i höstas (och hon var lerigare än det ser ut på bilden…)

Calvaro
0

Här finns lite bilder på mitt förra lermonster. Han har vita strumpor….

http://www.pixbox.se/alb309139

monsterpony
0

Läckra lerstrumpor! Skrattande

boono
0

Jag ska nog gå ut o ta ett i morgon på min fina skimmel, för det är ju bäst med lite solsken också på den härliga leran :P

Angelus
0

Ja, lera finns det gott om.. :) Dock ingen häst som rullat sig än.. Men när de gör ska kameran fram :)

// Ida Bergefur - Angelus Stuteri

liljegren
0

Gammal bild dock, men lerigt så det förslår!

Första dagen utan täcke och hon hade var ute i inte ens en timme…

Denna kommentar har tagits bort.
Akerberg
0

Har "tyvärr" inga lerfoton att dela med mig av just nu =P  Det är inte lerigt =D  Jag kan däremot skicka med en pälsbild från igår… (när jag laddat över dem till datorn)

boono
0

Hmmm jag skulle ju ta ett kort på min vita "rena" polle men nu har hon lyckats hålla sig just det, ren… och det är ju i och för sej bra för min del :P

monsterpony
0

#8 Läckert!

#11 Det är bara att tacka och ta emot. Flört

Akerberg
0

Lite lera faktiskt =) Fast torkad…  detta var igår.  Tittar man noga ser man att hon är alldeles fluffig av all lös päls =S

boono
0

#12 Haha ja, man får väl göra det! :P

Angelus
0

Första riktigt leriga hästen igår :) 19-åriga Stockmossens Julia visade de andra hur det skulle gå till :) Bilder kommer snart, inte upplagda på datorn än :)

[baffinbay]
0

Här hemma rullar sig bara welsharna i leran. Connemarorna verkar inte vilja smutsa ner pälsen i lera, de föredrar torr jord.

boono
0

#16 Det har jag också upptäckt att min lilla connemara föredrar torr jord (lite skumt) :P hehe, men om det finns en lerhög så backar hon inte för att ta sig ett dopp!

Angelus
0

Ni kan få mina :) Åringen, halvblodet rullar sig visserligen men har två connemaror som är tio gånger värre XD

Angelus
0

Jullan :)

boono
0

#19 Oj, hehe, det kan man kalla lera! :)

Akerberg
0

#19 Bläää!  Inte avundsjuk =S

monsterpony
0

#19 Hehehe… Nu börjar det likna något. Jag skulle vilja påstå att Jullan leder så långt…

Angelus
0

#20, 21, 22 Jo, och hon såg ut sådär på båda sidorna.. andra sidan var halva huvudet alldeles lerigt också. Man kan säga att det tog en stund att rykta henne :)

boono
0

#23 Hehe jag kan tänka mig det, men sen blir ju skimmlar så dammiga efteråt och det är sååå svårt att få bort utan att svätta dem :P

Angelus
0

#24 Eller hur.. inte lätta att få rena igen :) Absolut inte.. så tacksamt när man ryktar mammas halvblod som är fux ibland.. hon blir så glansig på en gång..

En till bild på Jullan.. :)

boono
0

#25 Kanske har Jullan försökt att bli en fux med hjälp av leran :) hehe

monsterpony
0

#25 Mmmm! Smaskens! ;)

Pelleplutt1
0

Jullan tillhör den färg som vi här hemma kallar skitskimmel Skrattande

Angelus
0

#26 Antingen det eller så är det skäck hon försöker bli.. Eller som mamma säger; skitskimmel.. :)

boono
0

#29 hehe, det är nog antagligen så! :P

[AlphLauren]
0

här kommer en nytagen bild faktiskt! som hon som tar hand om z nu skickade här om veckan!

Kjerulfia1
0

#31 Hihihi, vilken stil! Det ser ut som han dansar Cool.

Sassenach
0

#31 Han ser ut att ha skitkul!!SkrattandeSkrattande Och min humor når nya lågvattenvärken…

monsterpony
0

#31 Oj så härligt han har haft det.