God dag 2/5-10
Idag är det psykiatri-plugg och för hoppningsvis en ridtur framåt kvällen..
Hoppas ni andra får en bra dag!

God förmiddag.
Idag ska jag hålla mig inne och vänta på att snön smälter bort igen. Vad är detta! Andra maj? Det liknar mer andra mars!!! 
Har varit på connemaraträff hos Elisabeth och Johan på Holmtebo stuteri,en fin dag med trevliga människor och fina hästar.

Idag har jag varit i stallet (igen!), hoppas de inte tröttnar på mig där uppe =P
Ridit ut en sväng som vanligt. Mest skritt, rundan blev en mil, tog 1 timme o 45 minuter, så vi skyndade väldigt långsamt.

Go kväll!
Idag har varit en superduper produktiv dag.
Jag vaknade först vid halv nio men somnade om igen och vaknade vid halv elva
. Då fick jag lite grann ångest… Men, men. Tog tag i frukost och läste lite i min Cosmopolitan som jag köpte igår och däri fanns en lista med 100 nya saker att göra, för att slippa flera tråkiga stunder. Nummer ett på listan löd: Rensa förråd och garderob och lägg upp det inte längre behöver eller vill ha på Tradera eller Ebay. Gör det till en sport med fina bilder och informativa texter!
Jag tog mig an lite av det som stod och attackerade sadelkammaren med full kraft och energi. Under vintern brukar det bli rätt stökigt därinne, man känner inte för att städa när det är 20 minusgrader ute. Men idag var motivationen på topp. Så allt har hittat tillbaka till sin plats igen och det är riktigt snyggt därinne nu!
Sen tog jag mig an min stackars bil, det är tur att Vera är grå. För då syns inte dammet så väl. Städade först ur invändigt, behöver dock dammsuga, men det hade jag inte riktigt tiden till. Sen blev det tvätt utvändigt. Mamma dealade till sig att vi skulle hjälpa varandra med bilarna. Så hennes Klara är också ren och fin utvändigt.
Sen var det stalltjänst. Tvättade alla vattenhinkar med såpa och diskborste.
Nu på kvällen har jag ridit Loppan, och varit ute och gått lite med Lilleman. Så trots den där sovmorgonen har jag hunnit med en hel massa idag! Får se om jag orkar med samma tempo imorgon? Tänkte ta mig an lite av all utrustning som inte används. En del kan man ju likaväl sälja!
~Jag tror på ödet~

En rätt trivsam söndag :) Stallet i solsken, lite mjölk med flingor till frunch och sen styrde vi kosan mot Malmö. Tog varsin öl/cider på sportbaren, köpte MFF-byxor till mig och gick sen in på arenan.
MFF spelade hyggligt, lyckades vinna med 2-0. Fick se kusin vitamin spela också, inbytt en stund efter halvtidsvilan. (Dock spelar han i TFF men man kan ju inte få allt
)
Ska snart hoppa i säng, bara planera klart kommande veckas matsedel, duscha och borsta tänderna först. Dagskift veckan som kommer, usch och fy tycker jag :p