Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: annonser
Läst 1386 ggr
gorla
0

D-ponny sökes

Vi är ute och letar efter en D-ponny till min dotter Linnea 14 år. Ponnyn bör vara 145 -148 cm men inte av det tyngsta slaget. Ålder 6-12 år, sto eller valack. Ponnyn bör vara en allroundhäst då ryttaren är intresserad av både dressyr och hoppning. Hästen ska också vara lätthanterlig och trafiksäker och får gärna finnas i mellansverige.

Ponnyn kommer till en mycket hästvan familj med många år som hästägare. Har du någon häst som passar in på beskrivningen?

StuteriCJ
0

Hej. Jag har en connemaraponny hemma f. 05 som jag rider åt uppfödaren. Han är e Öxenholm Mango - Köhls Reelina - Pommac

Han är till salu…

Han är 145cm och av ädlare modell. Han hoppar och rör sig jättebra.

Har ett kval i hoppning kvar sen är han kvalad till ungponnychampionatet i Falkenberg.

Han har all potential för att gå riktigt långt om han hittar rätt pilot.

Han är okomplicerad att hantera, pigg att rida men inte het. Han kan busa till det, men det finns inget ont i honom.

Han är en vuxen ryttares dröm att rida.

Hör av dig vid intresse så kan du få telefonnummret till uppfödaren. Flört

junior_caroline@hotmail.com

AnnaB
0

#1  vem av dem är det ?

StuteriCJ
0

Ekhagens Marengo :-)

Norrveda
0

Hoppar in och svarar då det är "våran" Linnea som söker större häst då hon vuxit ur våra russ Gråter.

Två Connemaror och en New Forest aktuellt just nu och det verkar faktiskt som NF ligger lite i favoritläge vad gäller utbildning jämfört med pris. Vi får se vad som sker, köpet är inte klart än.