God Morgon 07-05-2010
God morgon!
Igår provade jag ett nytt träns jag köpte till Bellis och jag är relativt nöjd men jag måste erkänna att jag tycker hööks har lite skumma storlekar.. Nosgrimman är nästan för liten och sidostyckena är jättelånga.. Eller så har Bellan konstigt huvud..
Det känns tveksamt om det blir fint väder eller ej idag, jag håller tummarna..
Imorse släppte jag ut hästarna på större hage och den som verkade mest nöjd över det var Glory. Bellis, den virrpannan fattade inte att jag öppnat upp först..
Idag blir det nog att tömköra OM vädret blir bättre, annars har jag massa skolarbete att göra…
Hoppas ni andra får en fin dag!

God förmiddag!
Här är det soligt och varmt och äntligen verkar våren ha hittat hit med. Jag såg till och med sommarens första svala! Från snö till svala på tre dagar… 
Morgonen har inletts med en ridlektion med utsikt över fjorden. Jag har också klappat en connemara, Pålands Sandeman. Man får vara glad för vad man får… Bästa norska stallord är fortfarande "pussebötte". 
Ha en skön fredag allesammans! 

I söder är det riktigt skitväder. Att katterna vill vara ute är lite skumt. Jag är inte särskilt sugen på att gå ut till stallet iaf ;)
Har haft en slömorgon hittills. Appe gick upp vid 5.30-tiden och gick hemifrån vid 5.50. Jag somnade om och sov till 8.45 då han väckte mig med ett sms. Därefter har jag inte gjort mkt mer än löst sudoku på telefonen samt haft samtal med min arbetsgivare. Ett spinoff-samtal på det samtal jag hade med min arbetsplatschef häromdagen.
Ser nu ett gammalt avsnitt av Desperate Housewives, ligger en bit efter. Därefter stall och resten av dagen, åtminstone till Appe kommer hem, ska ägnas åt att plugga. Det lär bli ett antal timmar för han ska hem en stund till sin lägenhet innan han kommer hit. Han har annonserat ut lite av sina prylar, inte lönt att ha kvar dubletter av allt nu när vi ändå ska flytta ihop :) Det kommer en spekulant på något av det i eftermiddag, hoppas att det blir sålt :)

Väntar på posten… när den har kommit ska jag åka till stallet och damma av Snörpa och grejerna inför imorgon. Tvätta henne struntar jag i, det ska ändå ösregna hela dagen… Ska bli så kul att rida 3 mil i ösregn… eller inte =( Jag brukar bestämt hävda att det finns inget dåligt ridväder, men det är på hemmaplan det =P Allt blir så mycket besvärligare på bortaplan liksom.
Ni kan väl hjälpa mig att dansa soldansen? Snälla!
Godmiddag! :)
Dagarna flyger förbi och snart är det sommarlov, det har dock inte kännts så de senaste dagarna när kylan har vart nästan på gränsen till outhärdlig… :/
Igår var det vårruset!!!
Idag var det NP i engelska (reading, listening) och man kan nog säga att ett G är det närmaste jag kommer, för hur tror de att man ska hinna med allt… på hörövningen så var det värsta skottska dialektien, jag som knappt kan bra engelska fattade ju inget av den där rösten, hehe
men men man får väl ta det som det kommer…
Idag blir det att rida, förbereda inför tävlingen i morgon och troligtvis träffa pojkvännen!
Ha en megabra dag och helg! :D

God dag!
Har precis vaknat efter att ha spenderat natten i halmen i stallet. Så nu har jag sovit in lite sömn medans mamma spanar på Janne.
Ska gå ut och fixa i stallet.
Sen har jag lite papper att gå igenom. Borde även ta tag i lite tvättning.
~Jag tror på ödet~

#4 Om det är någon tröst så kan jag efter dryga två år i Skottland tala om att det spelar ingen roll hur bra man är på engelska. Skottarna går ändå inte att förstå. Inte ens engelsmännen klarar av att förstå en riktigt ordentlig skotska. Glaswegian är riktigt riktigt illa… 

God kväll!
Vädret har varit lite si och så över roslagen idag, men jag tror inte det har regnat än.
Har precis skrivit ut en vägbeskrivning till Stall Åkerby, så att liljegren och jag har en större chans att hitta rätt imorgon. 
Annars ser det ut att bli en lika j-vlig dag på jobbet som vanligt.
Ha en riktigt trevlig kväll alla lediga människor!
#6 Haha okej, ja det var faktsikt en liten tröst, då behöver jag inte känna mig helt dum :S hehe