Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettannonser
Läst 4230 ggr
[Rhodugune]
0

e: Spinway Corona?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag här ett 8 årigt efter Spinway Corona, och jag undrar om det finns fler här som har hästar som är släkt med henne. :)

Hon heter Roisin O'Sally

e: Spinway Corona

u: Gentle Fram's Cream

ue: Hagens Lance.

Nu är det väl, skämtosido, få connemaror som inte är släkt på ett eller annat sätt. ;)

Berätta lite om er mara och lägg gärna upp en bild.

Roisin är en nyfiken själ, som gillar att hitta på saker.

Hon har sina idéer och går inte med på vad som helst, men hon är väldigt snäll, go' och social.

Tyvärr har hon haft problem med sina hover sen tidig ålder, så hon är bara sparsamt riden och vi har inte ens kommit iväg på någon utställning, men hon är mitt hjärta och jag skulle inte ge upp henne för allt i världen.

Det senaste året har hovarna dock blivit så pass bra att jag har kunnat rida på henne regelbundet, så fixar vi bara transportträningen, så ska vi iväg på åtminstone en utställning i år.

Kram, Maya

colleen
0

Vad kul med en avkomma efter Corona. Jag gillar honom.

Roligt att ni ska ut på utställning, ska ni till riksen eller norrköping?

~Jag tror på ödet~

Coromant
0

Vi har en 8-årig valack efter Spinway Corona,

Val´s Coromant. Han är duktig på både dressyr och hoppning, vi tävlar hästtävlingar eftersom han är ca 160 cm.

Han är anmäld till Norrköping i juni.

Akerberg
0

Då får väl jag bidra med en bild på Val's Coromant då =) Bara för att jag har en ;)

[AlphLauren]
0

jag har ju en men det vet du  ju redan (seabaz på buke)

[Rhodugune]
0

colleen:
Ja, han är riktigt fin och han verkade vara väldigt mysig också, det lilla vi hälsade på honom när vi lämnade stoet för betäckning.

Jag hoppas vi kommer iväg på riksen, eller någon lokalutställning åtminstone. :)

Bilden är ifrån när vi tittade på honom första gången.

[Rhodugune]
0

Coromant och Akerberg vad fin han är. :)

Läcker färg och hoppa verkar han kunna. hihi

Kram, Maya

[Rhodugune]
0

AlphLauren

Inte kan man missa fina Zinzano, han är en riktig snygging. :)

Kram, Maya

[yatzy69]
0

Jag har ett sto, Lovöns Destinty RC 1117 född 1997

U. Julia ue. Brantsahmmar Julius.

Hon är världens underbaraste, även om det kan gå lite fort ibland när man rider. Oerhört snäll i all hantering och supertrevligt lynne.

Nästa helg ska min 11 åriga dotter starta sin första Lätt D med henne, det ska bli spännande.

Två föl har hon oxå fått och den yngsta, Spexet f 2009 går här i hagen med sin mamma.

Pelleplutt1
0

Vi har en åring som heter Angelus Oki Doki. Han är efter Gräns Roeson som har Spinway Corona som pappa. Oki är en mkt trevlig häst. Han är vår första uppfödning så jag har inte så mkt att jämföra med, men han är lätt att hantera och ganska storvuxen. Har förstått att Spinway Corona kan lämna ganska stort efter sig. Oki är förstås oxå en riktig snygging, men jag räknas nog som lite partisk där Flört. På bilden är Oki 10 dgr gammal.

hllw
0

Har ingen Corona-avkomma för närvarande, men liksom Pelleplutt en 1-åring med Roeson som pappa, Wal's Rohanna.

Sedan är jag uppfödare till Coromant här ovan och har även ägt Hagens Cilla (f. 2001 u. Hagens Vanessa) som unghäst. Cilla har tävlat dressyr med placeringar i Lätt A som 6-åring. Hoppa kan hon också. Riktigt spänstig ponny med jättefina rörelser.

Lisa-trollet
0

Vi har ett sto efter Corona, Lutricha heter hon.

Hon är trevlig att hantera och pigg att rida. Hon har väldigt bra gångarter. Hon har haft två föl.

Vi åker nog upp till norrköping till utställningen med henne iår blir nog en ridklass med.

Hittar inte de kortet jag tänkt mig men här är ett från 06 när hon va dräktig senaste gången.

[Rhodugune]
0

Tack alla för att ni tagit er tid att svara! :)

Jag tycker att Lovöns Destiny och Roisin påminner om varandra och bara för att de är skimlar båda två. ;)

Hon ser fin ut och jag hoppas det går bra för din dotter på tävlingen.

Angelus Oki Doki vilken sötnos han var som föl, såg på aramennoc.se att han är hingst, hade ni tänkt att se om han kan bli godkänd?

Och så undrar jag, har han fått behålla sin fina färg?

hllw: Vad kul att det blivit så många hästar med Spinway Corona i sig. :)

Hagens Cilla verkar vara en långbent och snyggt sto, är hon svart?

Du har ingen bild på din 1-åring att visa?

Lisa-trollet: Härligt runt var hon på bilden, var in på aramennoc.se och kikade på hennes avkommor, så de såg fina ut. :)

Jag hoppas vi kommer iväg till Norrkping, så vi kan få varandras hästar. :)

Kram, Maya

Skickar med en bonusbild på Roisin som föl, hon var isabell som föl och så söt!

Pelleplutt1
0

Funderar på om vi ska ha Oki kvar som hingst eller inte. Flera som sett honom tycker att vi ska visa honom som hingst. Men vi har bara ston hemma, så isf måste vi lösa det på något sätt. Tycker att han måste få ha en kompis och slippa gå ensam i hagen. Tyvärr får han inte behålla sin fina färg. Han kommer att skimmla av och bli vit. Just nu är han "höstgräsfärgad". Måste ha blivit något fel vid leveransen. Dottern hade beställt en gulbrun hingst! Skrattande

[Rhodugune]
0

Hoppas det går att lösa, så att han får någon kompis att gå med.

Vi fick också en skimmet, fast vi beställt en isabel! ;)

Kram, Maya