God Morgon 18-05-2010
God morgon!
I roslagen är det riktigt sommarväder och jag funderar på om det kanske är dags att låta hästarna gå ute om nätterna med snart… Har ni släppt era?

Godmorgon här är de ganska fint väder, lite molnigt. Jobbar hela dagen så mig gör de inget om de inte är jättefint väder. Våra fick börja sova ut i helgen som va men dom får fortfarande lite extra mat.
Sitter och skriver uppsats, så tråkigt att man kräks nästan. Vill hellre jobba och tjäna pengar än sitta hemma och våndas. Soligt och fint är det med, bara för att.
Nu har jag ju inga hästar att släppa på bete i år, men de brukade åka ut i april någon gång. Ett år redan i slutet på mars. Nu gick ju mina på lösdrift, så det kanske inte var någon stor omställning ändå. Våren är ju ofta skön för dem att gå ute dygnet runt, svalt och inga insekter som stör.
Godmiddag!
#0 Vi har inte släppt våra på nätterna än, men det är nog snart dax då temperaturen ligger runt 7 grader under natten… men det är dock en hel del regn…:/
Idag var jag redigt aktiv med tanke på att jag försov mig igår :P gick upp vi 05.15, "sprang" en runda, cyklade till bussen (4 km), haft NP i matten (sjukt svårt) och nu blir det engelska…
Efter skolan ska jag ta mig till Charlies häst och hund för att shoppa loss på mammas kreditkort xD kommer bli nice!
Sen blir det hem och rida :)
Ha en fortsatt härlig dag :D

Hästarna härnere hos mig går ute dygnet runt. Chiva, Cinna, Iffe osv står inne på nätterna men det handlar nog mer om praktiska skäl än vädret.
Har lite nedräkning för Peias del. Till BF är det 29 dagar, spännande snart ;)
Jobb idag, 7-15.30. Sen förbi Hemköp för att handla mat. I övrigt nada. Ska väl gå ner till Fäladen och hälsa på Peia och Peppar iofs.
Appe slutade vid 11 och är väl på väg till Staffanstorp snart. Ska hämta honom sen när jag kör hem från jobbet.

Våra hästar har varit ute sen början av april, dock med foder såklart, men bara skog som skydd. De har haft täcke stor del av tiden också. Igår släppte vi dem på bete med mer gräs, men de fick med sig några höbalar ut också, vet dock inte om de ätit upp dem… Gräs är ju godare! (de gick i skogshage innan, men betades för hand)
Jag har jobbat och bakat kakor idag, ska göra lite mat också innan det är dags att åka o jobba lite till. Tänkte försöka klämma in ett besök hos cykelverkstan också, min cykel är död =( Kedjan går runt, men det hänger ingenting "Hjulen snurrar men hamstern är död"

God eftermiddag!
Har en en och en halvtimme kvar tills jag slutar, då är det stallet och Kråkmotion som gäller. Ska se om jag orkar ta Svarten en liten tur i tömmar. Måste även borsta vojlokar och skärma av hagen lite, så de kan ha lite grönt att vänja sig vid innan de får gå ut på bete.
Är nu stolt ägare av två tomter, var in på banken och fixade lånet idag. Firade med att köpa en glasstrut och en trisslott.
#0 De kommer nog få vänja sig dagarna innan betessläppet…
Ha en trevlig kväll!