God Morgon 2010-05-20
Morgon!
Grattis på namnsdagen alla Carola och Carolina.
Idag är det jobb mellan 06.00- 17.00, hade hellre stannat kvar i sängen med katten nu på morgonen.
Måste shoppa kattmat efter jobbet, annars är det stallet som gäller när jag kommer hem. Idag får Kråkan vila. Men jag skall försöka tömköra Svarten lite igen, hans stela bakkärra verkar bli lite gladare av det.
Ha en trevlig dag i solen! (själv kommer jag nog smälta i värmen på jobbet)
Godförmiddag! :)
Ridit halvblodet i morse (var tvungen att leda förbi honom vid några kossor)… han betedde sig som en hingst och en granne frågade till och med i fall han var en hingst xD lite kul! hehe
Sen bar det av på cykel till bussen, och nu sitter jag här efter lunchen i klassrummet och ska snart redovisa en uppgift i pedagogiskt ledarskap som vi har jobbat med i rätt många veckor :P
Sen blir det att åka hem, rida och bryta staket…
Ha de gött ! :D

Goddag
Jag skulle haft namnsdag idag om de inte slängt ut Lina och ersatt med Carola för några årsedan 
Har ägnat förmiddagen åt att jobba, och sen direkt efter det städa bilen. Den var full med höstrån (bokstavligt talat överallt) och luktade lite skumt så det var definitivt dags! Ska faktiskt fjäska lite för pappa sen o be honom ta utsidan
Jag har noll och inget tålamod när det gäller tvätt av bilens utsida…
Passat på att motionera snabeldraken en stund här inne också, tror den blev rätt mätt =)
I eftermiddag väntar mera jobb, i väntan på det så kör jag några maskiner tvätt. Just nu en maskin ridkläder och Snörpas flughuva, den har väntat på en runda där inne sen hon hade på sig den sist förra året 

Hej svejs!
Vad varmt det är idag! När jag kom hem imorse så åskade det. Men nu är det bara varmt och kvavt. Solen var framme innan men leker kurragömma bakom molnen.
Har varit ute i stallet och mockat och var tvungen att ta några pauser för att inte svetttas ihjäl. Mössa på huvudet hjälper väl iofs inte när det är så pass varmt, men jag vill helst inte lukta hästkiss i håret.
Idag blir det shorts på jobbet. Är sista arbetsdagen för den här veckan. Det gillar vi!
~Jag tror på ödet~

#3 Sol?! Var hittar du den? Här har varit totalt igenkorkat hela dagen. Var varmt uppe på Hissingstorp, men här nere i stan ligger dimman tät =(

god dag från ett soligt roslagen!
Idag har jag duschat hästarna. Bellis gillar mig inte efter det. Hon var likadan förra sommaren, men inte lika envis detta år..
Senare idag bär det av till hundskolan då husse ledsnat på sin bångstyriga hund som smitit 2 dagar på rad och visat att han minsan är en jakthund..

Solen strålar och har så gjort hela dagen. Det gör mig varm och trött. Att åka buss är ju inget annat än terror!
Jag älskar bilen ännu mer såhär års.
Föreläsning 10-12, därefter projektmöte till typ 13.15, buss hem, städat ur Peias box samt pratat lite avel med en av betesgästerna. Ska leta hingst till hennes sto nu.
Ikväll ska jag och Appe laga mat, i övrigt nada.

kan bara tillägga att det gick HUR BRA SOM HELST på hundskolan :) De var spårträning idag och Bruno var helt klart bäst! Tycket dock det är orättvist att jämföra då Bruno är yngst med sina 10 månade och de andra är 1,5-2 år..
Det värsta var dock ett äldre par som hade en amstaffkorsning som de inte rådde på för fem öre.. den var två år och jag tror nog aldrig de sagt ens "nej" till hunden.. tanten åkte som en vante efter..