Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1807 ggr
Sassenach
0

God Morgon 2010-05-21

Morgon!

Konstantin och Conny har namnsdag idag, måste komma ihåg att gratta de två Conny som jobbar på skiftet.

Det ser ut att bli en fin dag i roslagen idag och ganska lugnt på jobbet.

Skall försöka shoppa lite nere på stan innan jag åker hem ikväll. Kanske är en dum idé, badisarna skall ju fira den fina helgen i sina sommarstugor…Obestämd

Annars är det stallet och Kråkmotion som gäller.

Ha en trevlig dag!

liljegren
0

God morgon!

Jag blev väckt vid 4 av att Thomas kommer och säger att hästarna är ute.. Upp och laga staket.. mutter mutter..

Idag är det jobb 9-17, mycket dumt av mig då jag hade behövt den här dagen til hästarna då Shettisen ska iväg på utställning imorgon.. Jaja, gjort är gjort, det är ju pengar i alla fall!

Ha en bra dag!

Alma-G
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag ska jag åka med mammsen och hämta ut schabrak och luva på Hööks, till den första hopptävlingen sen ponnyn blev sjuk :)

monsterpony
0

#2 Läcker nos! Kyss

Här är det lite småmulet, men fint väder är utlovat senare under dagen. Full fart på jobbet med ansökningsförfattande. Trist, trist, trist. Speciellt nu när den intressanta biten, projektbeskrivningen är klar. En sväng förbi de tenterande studenterna måste det bli också, och ärtorna ska vattnas.

I går var jag ute på en skön entimmes träningsrunda på cykeln. Herregud, platt mark är inte uppfunnen här. Det är antingen uppför eller nerför och ganska smalt och kurvigt på sina ställen. Fick en snittfart på strax under 23 km/h så det känns ganska okej givet terrängen. Maxfarten blev 46.8 nerför en backe… Iiiih! Så fort vågar jag inte åka. Förvånad

Ha en skön fredag på er allesammans!

colleen
0

God morgon!

Här skiner solen! Superduper. Igår var det väldigt konstigt väder. Åskade på morgonen sen var det jättekvavt och varmt. Sen var det ganska behagligt framåt eftermiddagen/kvällen. Men vid halv tio så började regnet ÖSA ner. Med översvämmningar som följd. Så räddningstjänsten hade att göra inatt.

Jag har tagit helg nu. Efter en riktigt bra vecka faktiskt, så jag är nöjd. Ska ut och njuta i solen snart. Ta lite kort. Körsbärsträdet är fullt med blommor nu!

~Jag tror på ödet~

boono
0

Godförmiddag!

Blev en sen kväll igår så känner mig lite hängig och trött, men det måste ändras på nu när vi ska ha samhällslektion snart xD

Ikväll blir det träning med pollen, rida lite på de andra och kanske träffa pojken… jag hoppas att våra pollar kan vara ute på nätterna snart då jag börjar bli trött på mockningen för i år :P hehe

Ha de gött! :D

Covergirl
0

Halvtrist dag, jobb 7-15.30. Appe gick hem vid 11. Jonas är sjuk. Elias ska iaf byta plats sen och sitta bredvid mig så jag får sällskap :)
Efter jobbet ska jag försöka ta mig hem. Är glad att jag inte behöver köra genom stan, lär vara kaos hela helgen. Lundakarneval för er som inte är insatta i det hela ;)
Ikväll ska vi laga mat och bara ta det lugnt.

Appe ska ju iofs till Malmö också och försöka få tag på fribiljetter till MFF-BP på måndag. Sen är det bara att hålla tummarna att jag kan få ledigt Glad

Alma-G
0

#3 Visst är den :)

monsterpony
0

#7 Ytterst pussvänlig. Vems är den?

Alma-G
0

#8 Snart min, preliminärt kontrakt på söndag och veterinärbesiktning i början av juni :)