Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1323 ggr
colleen
0

god morgon 20100526

Hästarna är ute med frukosthö  i hagarna. Jag har själv ätit frukost och ska nu styra bilen mot jobbet.

I eftermiddag ska jag in till stan och träffa min bästa vän. Så vi ska kika runt i lite butiker och hon skulle kolla på balen en liten sväng också.

Ser ut att kunna bli en fin dag. Men det var kallt ute nu på morgonen.

Ha en bra dag allesammans!

~Jag tror på ödet~

boono
0

Godmorgon!

Idag blir det rätt mycket ridning, sprigning och pluggning! :) Det känns som att sommaren kommer mer och mer mellan regnskurarna nu i alla fall… det ska bli skönt att slippa kylan och de kalla vindarna, även om sommaren kanske inte är så som man önskar…

Ha en underbar dag! :D

monsterpony
0

God morgon!

Här var det uppstigning klockan sex för att hinna springa en runda. Jag drog upp till Estenstadshyttan vilket är ca 2 km platt och 2 km bara uppför. Men sen har man utsikt så att det räcker och blir över. Ser hela byn och Trondheimsfjorden och en hel del till. Tog en liten extrasväng på slutet också och hamnade på en nyplöjd leråker. Hemskt kul… Obestämd

Nu är det dags att ta itu med jobbet igen. Vi får se om jag kan bli av med ansökan idag istället. Det blir i alla fall mindre och mindre kvar.

liljegren
0

God dag!

Idag är det skoldag.. Vi har seminarium just nu.. inte speciellt givande, lika luddigt som vanligt…

Covergirl
0

Mobilen pep 7.58/8.05 så jag fick vackert masa mig upp. Appe däremot låg kvar så sött. Orättvist!
Är i skolan nu, rättsfallsseminarium - Perspektiv på immaterialrätten. Rätt okej ämne iaf.
Slutar vid 12, hem en sväng och sen till jobbet, jobb 15-23.40. Appe ska först till Staffanstorp och träffa dottern innan han börjar jobba vid 19.10.
Efter jobbet är det snabba ryck hem och sooooova.

Huset igår har vi bestämt att vi vill ha. Bara att hålla tummarna, närmare besked i helgen hoppas vi. Vore kanon att bo där, för både mig, Appe, katterna och hästarna :)

Sassenach
0

God kväll!

Har varit på jobbet ca 3 timmar nu och har ca 7 timmar kvar.

Ute skiner solen som jag tror den har gjort hela dagen.

Vi hade hovis hemma idag, han gav Kråkan en välförtjänt smäll i baken. De tre första fötterna gick bra, men på den fjärde skulle han flytta både sig själv och holvslagarn 2ggr. Jag tror han försökte en tredje gång och då ledsnade hovis ur. Sen stod Kråkan och blängde på hovis medans han fixade det sista på foten, han såg ut att säga: "Mamma såg du vad han gjorde? Fick han verkligen göra så där? Skall inte du beskydda mig mot sådant där?"

Annars har det varit en lugn dag, har testat att betala räkningar via internetbanken för första gången idag. Verkar fungera bra, men vem kom på idén med OCR nummer?

Ha en trevlig kväll!

Akerberg
0

God kväll =)

Jobb som vanligt på förmiddagen, sen åkte jag ut till Snörpa o red ut en runda. Superpiggelin pålla idag också. Ingen kan ana att hon passerat 20-årsstrecket!

Släppte ut henne i hagen igen och satte kurs mot nästa hage o gick över staketet. Var en del att fixa efter vintern, men inte värre än att det gick utan verktyg =)

Flyttade över alla tre pållarna, det är väl ca 100-200 meter att gå ungefär. Gick över förväntan. Hade igentligen tänkt att börja med Snörpa (Eftersom det är lättast att tråckla ut en häst o stänga in de andra två igen) men Bäbis stod så snällt vid grinden o hade inte ett dugg bråttom så jag tänkte att äsch, tar alla, går det så går det… Gick jättebra, Bäbis gick lite fort mot slutet bara, och Batte sackade efter som vanligt (inte hennes fel att benen är för korta…) Snörpa skötte sig som den kloka tant hon är (för det mesta :p) De blev glada för sitt nya bete iallafall.

Lyckades med konststycket att frakta en halv balja vatten från ena hagen till den andra också =) Skvimpade inte ut någonting, men den tyskregistrerade motorcykeln bakom undrade nog varför jag kröp fram i typ 10 km/h =P