Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: tävlingsresultat
Läst 3056 ggr
hanna-norrk
0

Ponnychampionaten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var med två mycket fina ungponnyer från Holmtebo Stuteri, numera ägda av Norrköpings Fältrittklubb, på dressyrtävling idag. Kval till ungponnychampionaten 5 års stod på schemat. Holmtebo April Lily har redan ett kval klart och fixade idag sitt andra på hela 70 procent.
Holmtebo Wizard gjorde sin första lokala debut och fixade båda kvalen på drygt 64 procent i både klasserna.
Så nu är de både färdig kvalade. Det är nästan lika roligt vara med och följa från backen som att rida själv faktiskt. Men snart har jag ju själv en egen stjärna att utbilda..ska bli kul att komma upp på hästryggen igen!

colleen
0

Vad är det för ponny du ska ha och utbilda?

Grattis till April Lily och Wizard! Hoppas det kommer många maror till championaten i höst.

~Jag tror på ödet~

hanna-norrk
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som det ser ut så ska jag ha Lisas 4 åring Trollets Lucille hemma ett tag, vi får ju självklart se hur det matchar osv. Hon kommer hit den 12 juni i samband med Connemarautsällningen. Så det känns kul, tyckte personligen hon var jättefin när vi var nere och hälsa på, lite att bita i:)

Ja de är otroligt duktiga både ponnyer och ryttare. Wizard har utvecklats så otroligt, man kan inte tro det är samma lille ponny ja red på RIKSEN förra året, då ville han helst bara stå still när de var dags att visa upp sig ensam;)
Slänger in en bild på honom med från igår.

monsterpony
1

#0 Grattis till NRK och Holmtebo stuteri! Och tack till NRK som utbildar sina ungponnyer så väl och låter dem göra så fin reklam för rasen. Lycka till i championatet.

#2 Kul. Lycka till du med.

Lille
0

Mycket fina ponnier grattis o lycka till alla!

Akerberg
0

Grattis till alla inblandade!

Kan man hitta kvalregler och finalregler osv någonstans?

liljegren
0

Borde man inte kunna försöka få de som åker på tävlingar med connemaror att göra lite av en artikel istället? Och att de kanske kan försöka få lite bilder tagna?

Akerberg
0

#6 Har försökt till scs sida, tyvärr har det blivit helt tyst sen jag bad folk att rapportera alla connemararesultat och inte bara sitt eget… (eftersom jag bara lägger in det som jag får in, letar inte själv)