Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 889 ggr
monsterpony
0

God morgon 1 juni 2010

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon på er!

Jaga, almanackan säger sommar, men termometern sade fingervantar. Ska det aldrig komma någon värme här uppe i norr? Gräset växer i alla fall saftigt grönt och träden är lummiga, så helt hopplöst är det inte.

Idag blir det jobb som vanligt och sen kanske en träningsrunda på den nyservade cykeln i kväll.

Ha det skönt!

liljegren
0

God morgon!

Sol och varmt i roslagen!

Plugg, plugg, plugg, känns som om de är det enda jag tjatar om nu för tiden..

colleen
0

God dag!

Mulet här. Suttit och kikat på lite priser på diversa grejer. Nu ska jag ut till stallet och fixa. Sen är det jobb igen.

Ha en fin dag!

~Jag tror på ödet~

Covergirl
0

Jobbar 7-15.30. Sen hem, kolla till Peia och laga mat. Det är nog dagen. Iofs ska jag läsa igenom hemtentagrejset också. Ska skriva det imorgon har jag tänkt, inget jobb då.

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Goddag

Jobb som vanligt såklart, o så har jag varit o shoppat flughuva till Snörpa. Hon har fått skav av sin gamla, luddet är helt bortslitet från kanten på ett ställe så den vassa nätkanten har skavt på henne Gråter  Nu snurrar den runt i tvättmaskinen med två rosa schabrak och när den är klar tänkte jag försöka sy dit ett nosludd runt nederkanten, kan det funka tror ni?

liljegren
0

#4, ja det borde funka.. Jag har dock fått för mig att de där luvorna som sitter jättetight med öron ska vara bra.. funderar på att prova en sån istället..

Akerberg
0

#5 Hon har så stora öron… Köpte en sån idag ändå dock (den på bilden fanns bara i ponny/föl/åring och XF) Den på bilden är full, större än så kan hon ju inte ha =S

Det är första gången hon fått skav av den, hon hade den förra sommaren också (inte konstigt den är sliten)

liljegren
0

ok.. de där storlekarna är skumma.. Min shettis har ponny för att den ska gå runt skallen, men då är den för stor på andra ställen.. så jag har fått sy lite.. så irriterande att mina hästar inte han ha en enda normal storlek utan att något ska sitta konstigt…

Akerberg
0

Du är inte ensam om att ha häst med skum storlek… Tant Brun har full på pannband o nosgrimma, cob på längden. Medium på benskydd, det finns ju så sällan, och finns det är det inte säkert de passar ändå…  Ponnyschabrak, men paddar i full, alla täcken är för stora i bogen osv osv osv =P  Grimmor med lös ring under hakan cob, annars full och då blir de oftast ändå för långa över nacken SUCK! :p

boono
0

Godkväll!

En lite lam dag i början men nu på kvällen var det att ta tag i ridningen av alla hästar… :)

Ska gå balen med min kille på torsdag, är så lagom nervös :S

ha det fint! :D