Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 903 ggr
monsterpony
0

God morgon 2/6 2010

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon alla connemaravänner!

Idag har en milstolpe uppnåtts! Jag cyklade till jobbet utan vantar! Det var ganska kallt om fingrarna, men det gick. Solen skiner fram mellan molnen och det är underbart grönt och lummigt. Härligt!

Idag ska jag kolla resultaten av en analys som i körde igår och kolla min doktorands studieplan. Skaffa nyckelkort står också på listan (jag har ju bara jobbat här i 5 månader…) Och så kanske en vända ner på byn och banken för att fixa ett nytt visakort och skaffa ett sparkonto.

Ha en skön dag på er!

colleen
0

God morgon!

18 grader här nu vid kvart över nio. Hästarna som jag skulle hämta på betet när jag kom hem stod och väntade vid grinden för att få gå in i sin egen hage igen =där vindskyddet står.

Janne och Flisan är ute i sin hage, men den lilla busungen har kommit på att man kan strunta i att följa med mamma in i hagen, eller så kan man springa ut igen. De fick ny hage i förrgår, men den är visst redan tråkig…

~Jag tror på ödet~

Covergirl
0

Soligt och varmt både i Dalby och Lund. Jobbigt varmt inne i skolbiblioteket också. Sitter och ska skriva hemtenta. Har snart läst klart hela internet så ska väl börja skriva då ;)
Inget mer planerat idag förutom göra pestokyckling med ris ikväll.

Imorgon ska vi åka och kolla på ett hus på en hästgård, precis norr om Lund. Vi får väl se hur det går :)

Inatt har jag drömt om Peias ofödda fölunge också. En mörkbrun hingstunge var det. Vi får väl se om det är rätt. Kommande nätter är det dags att börja spana. Tur att jag och Appe hjälps åt, annars hade jag aldrig orkat jobba sen.

Akerberg
0

Idag ska hästarna få flytta till ny hage igen. Den ligger ca 3 km bort fågelvägen, ca 4 km genom skogen och 6½ bilvägen, så vi tänkte rida dit. Blir lite pyssel med transporterandet av människor, men det löser sig förhoppningsvis. Just nu är planen att jag plockar upp ägare + barn hemma hos dem, sen åker vi till stallet och hämtar grejerna som ska med till nya stället (kommer ha alla grejer som behövs där) innan vi lämpar av ena barnet hos sin pappa (som inte slutat jobba förrän då, annars hade vi lämnat det barnet hemma från början) innan vi åker till nuvarande hagen, sadlar på och rider till nya hagen och sen lämnar vi hästarna där och blir upplockade av pappan o sonen som kör oss tillbaka till första hagen där förmodligen min bil kommer få vänta medan vi rider. Krångligt? Javisst!

Kommer dock bli toppen ur ridsynpunkt, den hagen ligger mycket bättre till än de där de gått de senaste åren och hittils i år. Nu får man skritta 4 km på asfalt fram och tillbaka för att öht ta sig någonstans… (man kan rida inne i skogen ca 2 av de 4, men det är uppför uppför uppför, visserligen nyttigt, men inte varje gång)

Jättefint väder har vi iallafall, soligt men inte så varmt, blåser en del också

liljegren
0

I roslagen skiner solen!

Idag var jag på granngården och införskaffade lite plaststolpar, ska stänga in en ny hage till i sommar.. Är även kanonförkyld.. Hoppas det ger med sig snart!

Vi misstänker även att lilla fröken inte mår så bra, hon vill inte röra sig, haltar och gungar i sidled. Står dock ej som en fånghäst och hovarna är inte varma.. Imorgonbitti kommer vetrinären och jag hoppas det inte är något allvarligt..

liljegren
0

Jag kan även tillägga att jag plockat taggtråd halva kvällen! Vilket skit! Man fastnar i hela djälva tiden.. Förstår varför det är förbjudet.. Men nu är sommarhagen klar i alla fall!