God morgon 7/6 2010
God morgon på er.
Mulet och kallt idag igen. Termometern har ännu inte klättrat ovanför 10 grader. Som vanligt känns det som om man ligger en till en och en halv månad efter. Att det skulle vara juni känns rätt skumt, men det är ljust så att det räcker. Svårt att inse att man måste gå och lägga sig på kvällarna när solen ännu står högt upp på himeln.
På dagens program står bland annat att åka till Kinnarps och provsitta några stolar. Jag är inte riktigt nöjd med den jag har på jobbet just nu.
Ha en bra dag på er!

God morgon, hos mig står termometern på 13 grader, dock i skuggan och solen skiner så det lär ju bli bättre!
snart kommer medryttaren, tror jag, bäst att vara uppe i alla fall, tänkte jag ska promenera med shettisen när hon rider. Shettisen har ju inte ont i fötterna och har inte haft det på ett tag, så då kan det ju inte vara hela världen?
Annars är det pluggapluggaplugga som gäller. Ska även i säng tidigt då det är redovisning av ett arbete imorgon.

God förmiddag!
Solen skiner över Roslagen och har just nu tre dagar och ca fem och en halv timme kvar till semestern. Längtar ganska mycket nu när maskinerna bara trasslar på maskiners vis…
Skall ner på banken och ta ut pengar efter jobbet annars är det som vanligt stallet och Kråkmotion som gäller. Med ett tillägg för ved förflyttning om det hinns med lite…
Ha en trevlig dag!

Här är det regnigt och trist väder. Har varit i centrum och handlat mat. Nu lagas det mat till dagens matlådor, kyckling i currysås med ris. Blir vrålgott och jag som redan är superhungrig. Ingen mat förrän vid 20
Jobbar 14.50-23.40. Därefter ut och kolla till tjockisen som verkligen är tjock nu. Tycker att hon borde klämma ut innehållet snart, det tycker hon nog själv också för hon börjar se rätt ansträngd ut.

kan bara meddela att ridningen gick super, red lite på en plan yta i hagen och jag hoppade upp lite.. Hon gick jättefint! Gissa vem som var stolt?
Tycker så synd om min lilla shettisfröken.. Hon går där med munkorgen och ser INTE glad ut.. =(

Goddag
Nu har regnet anlänt hit, det inte direkt öser ner, men det blöter ner ordentligt ändå!
Har provat lite sadlar på Snörpa, tyckte inte någon låg 100, men en Stübben (som dock är för stor för mig) låg bäst, allra sämst låg Hööks billiga lädersadel… men den tror jag inte passar på någon 

#4 Ska jag komma dit med Kråkan så hon blir glad och "brunstar" istället?

#6 i detta fall tror jag att inget annat än bete gör saken bättre.. lillskruttan hade tagit av sig munkorgen och stod en bit bort och såg såååå oskyldig ut, dock kan hon inte vart utan den mer än 15 minuter, så ingen större skada skedd..

Dagens roligaste nyhet är att jag och Appe har fått ett hus :) Vi ska dit och skriva kontrakt imorgon, roligt!

#8 Grattis! :)

Tackar så mycket, känns kanon! :)