Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 852 ggr
monsterpony
0

God morgon 9/6 2010

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morn, morn på dere!

Solen skiner, labbandet fortskrider och på tisdag ska jag provrida några potentiella medryttarhästar. Livet känns rätt okej måste jag säga. Snart kommer det dock en bunke tentor att rätta och det ligger väl lagom högt på rolighetsskalan, men det ska bli lite intressant att se hur de klarat sig. Jag är lite nyfiken på hur det kommer att vara att rätta anonymiserade tentor också. Inte för att jag medvetet lägger någon vikt vid vem som svarar hur, men maken säger att det känns lite annorlunda att rätta ett nummer jämfört med ett namn även om man inte vet vem det är.

Ha en skön dag connemaravänner.

liljegren
0

God morgon!

Idag har jag lovat att hjälpa mamma med lite småfix inför syrrans student, så ska jag väl rida med, och kanske sola lite då vädret är kanon i roslagen!

Sassenach
0

Morgon!

Solen sinker över Roslagen och jag har en dag fem timmar och trekvart kvar innan semestern.

Ikväll skall pappa spela golf, så mamma och jag kommer frossa kyckling. Annars är det stallet ocj Kråkmotion som gäller, vi skall pröva på travbommar idag…

Ha en trevlig dag!

Covergirl
0

Trött! Appe gick upp för snart en timme sen och då regnade det. Nu är det iaf uppehåll, alltid något, Han har gått till centrum för att ta bussen till Staffanstorp. Han ska dit och träffa dottern innan jobbet. Jag är ledig så ska inte göra jättemycket idag. Lösa melodikrysset har jag tänkt göra samt fixa mat till ikväll. Vid 19 ska jag kolla på ett stall också, hoppas att det är bra :)
Tror nog att jag ska diska också.

Akerberg
0

Goddag

Provridit en sadel idag, passade superbra på Snörpa, men aj aj sa min rumpa! Den har ändå många mil i sadel bakom sig… Det var en Stübben, 30/17". Har visserligen hört att de är hårda, men inte SÅ hårda. Höll på att hoppa av och gå tillbaka efter 7 minuter… Höll dock ut en hel timme till =) Gick bra så länge jag slapp sitta ner, dvs när vi klättrade runt på berget, travade och galopperade, men skritt var en ren plåga, tror jag har blåmärken på sittbenen =S

Regnar gör det också ,det bara vräker ner och allt blri sjöblött!

Covergirl
0

Har fått lite saker att fundera på. Dels fölnamn, dels stuterinamn, dels vem Cinna möjligen ska betäckas med.
Cinna har inte gått lika bra som vanligt i hoppningen de senaste tävlingarna så det ska funderas lite nu. Hon ska gå en fälttävlan i helgen så sker utvärdering efter det. Cinna hade hoppat utmärkt på hoppträningen på gräsbanan senast så kanske ska hon få roa sig enbart med ft resten av året. Sen får hon kanske flytta ner till mig nästa år och betäckas då. Lite att fundera på.
Det skulle underlätta om vi fick Chiva såld, en häst mindre att hålla ordning på.

Fölnamn är lite roligare fundering. Finns några förslag så får vi se vad det blir när den väl tittar ut.
Stuterinamn har vi nog tre förslag nu, de ska bara rangordnas.
(Team Nova med suffix Nova, Invictus med prefix Invictus, Astrum med prefix Astrum.)