Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1340 ggr
Tindra1991
0

God Morgon 2010-06-22

Hej hopp, den lediga dagen med sovmorgon förvandlades snabbt till en arbetsdag med okristligt tidigt uppstigning. Hade ingen vidare dag igår, först pajade låset på jobbet så jag inte kunde låsa och åka hem, och sedan dog AC-kompressorn på bilen några km hemifrån. Bogsering på det…. Tänkte då få ligga hemma idag i det fina vädret och bara vara, men se det gick icke. Har en arbetskamrat med tandvärk som ville vara hemma.

Ni som har sommarlov-ta vara på det!

liljegren
0

God morgon, vart nyss väckt av Thomas som undrade om jag hade alla hästarna i hagen då han hört på radion att det var lösa hästar i söderbykarl.. Jag flög upp, rusade ut, och som tur var stod de i hagen och betade..

monsterpony
0

God morgon. Här är det 9 grader och regn. Blä! Det är en sådan "underbar" känsla när jeansen limmar mot benen… Skrikandes

Håll tummarna för uppklarnande i eftermiddag när jag ska ut och rida kusen igen.

Covergirl
0

Hmm, är det inte 22 juni idag? Tungan ute

Trött efter jobb och fotbollstittande igår. Ska snart duscha och sen göra mig klar att åka in till Malmö. Swedbank har nämligen ännu en gång bevisat att de inte är särskilt kundvänliga.
Extra störigt att jag måste ha glasögon. Den linssort jag haft sen februari är katastrofdålig. Har använt mig igenom nio högerlinser, inga kvar, och är på min åttonde vänsterlins. Pratade med optikern igår men de får inte hem min sort förrän nästa vecka. Inte kul! Ska aldrig ha den sorten fler gånger iaf.
Svårt att sminka sig med glasögon, dessutom trist att behöva åka till Köpenhamn och se på fotboll imorgon iförd glasögon. Samt åka till Appes familj och fira hans systers födelsedag på lördag iförd glasögon.

colleen
0

Helt rätt Covergirl. 22 är det ju idag. Hade gärna haft 23e! (Ändrade på tråden).

Två dagar sen är det lite långhelg =). Lönen kommer på torsdag, den gillar vi.

Linser är något av det bästa som finns, men dina verkar inte vara samarbetsvilliga alls =(

Ha en fortsatt bra dag allesammans!

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

Strax dags att åka o jobba igen

Hunnit med att jobba lite redan, och lagat mat o försökt fixa lite med div hemsidor, men det ville sig inte, ska göra ett nytt försök senare.

Trist väder, ca 20 grader men mer moln än sol, jättevarmt inomhus, men kallt ute. Inget roligt alls =P

liljegren
0

Idag har jag ridit, provade även att binda upp Paloma, vilket de förra ägarna sa inte gick, men tji fick dom, för hon stod så snällt så!

Tindra1991
0

#1 Dem 5 hästarna fick jag rusa ut från bilen och fånga med en sjal…

Åkte alltså till jobbet och fick i Söderbykarl se lite för välbekanta hästar på en vall. Hästarna tillhör vänner som har dem på beten i närheten. Just imorse befann de sig alltså inte i hagen… Som tur vad behövde jag inte stå där med sjalen alltför länge innan det kom förstärkning med lastbil och grimmor.

Kom sedan svettig (ingen AC i bilen längre) och hästhårig till jobbet. På jobbet har strömmen gått… Bara att rusa upp på vinden och försöka hitta den falerande säkringen. Gav upp och ringde pappa som kom och fixade. Så nu känner jag mig lite trötter…

liljegren
0

#7 tur att allt slutade bra i alla fall! Det är ju ganska mkt trafik där….

Covergirl
0

Den linssorten var verkligen urkass för mig! Optikern ringde iaf tidigare idag och vi bestämde att jag skulle få komma in i veckan och hämta ut en ersättningslins till högerögat. Den är inte riktigt rätt men den duger iaf tills nästa vecka. Då ska jag prova en ny sort så får vi se sen. Hoppas att den funkar bättre.

Riktigt trött idag. Åkte in till Malmö, kö på Swedbank Värnhem. Sen buss till Swedbank vid Hansa där det var ungefär en miljon människor i kö. Därefter Handelsbanken som hade exemplariskt kort kö. Jag älskar min bank och ogillar Swedbank. (Swedbank är alltså inte min riktiga bank, har bara lite fonder där.)
Har lämnat in bilen också så efter jobbet fick vi skjuts av Micke till centralen, buss till Dalby centrum och 2 km promenad hem. Kom hem 00.52 istället för 00.00 som vi brukar göra. Känns kul, typ ;)

Ser fotboll nu. Ska laga mat till morgondagens matlådor (spaghetti med köttfärssås) samt duscha och se klart fotbollen innan det äntligen är sovdags.