Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1489 ggr
monsterpony
0

God förmiddag 23/6

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det väl den 23:e i alla fall?

God förmiddagpå det. Det är lite bättre väder här. 11 grader, uppehåll och mulet. Jag har fortfarande ingen midsommarkänsla dock.

Det verkar kunna bli ganska lugnt på jobbet, men det trodde jag å andra sidan i går också och då blev det fullt upp, så vi får väl se var det slutar.

Ha det skönt!Glad

liljegren
0

God eftermiddag!

Idag har jag ridit och njutit i solen och det faktumet att jag är ledig. Har dock mailat lite till lärare inför min praktik i höst..

Ridningen gick kanonbra! Paloma taktade bara vid korna, vilket jag kan förstå, det är inget hon vart med om tidigare.. Bellis skötte sig exemplariskt och suckade bara åt paloma när hon blev "rädd" vid korna.. haha, skruttamaja tycker nog att hon är larvig som inte förstår att de är snälla.

Just nu sitter jag och väntar på thomas, vilket man kan få göra länge när det trasslar på jobbet hans…

Akerberg
0

God eftermiddag

Idag har jag haft med mig en Internetbekant (även varit o ridit en av hennes hästar en annan gång) och hela hennes sadelkammare o lite till ut till Snörpa, för här skulle provas sadlar! Hon tog med sig 10 (! hon har 2 hästar… o 2 till i stallet) sadlar och så var vi och lånade 3 till på Charlies. Provred 3, och fick låna kvar 3 för att provrida en annan dag. Aktuella märken att leta efter nu är Wintec (ull, 16,5 el 17", har ni till salu hör av er!), Pessoa (samma storlek, MW) och Kieffer, men Kieffern provred jag inte för det var en dressyr o vi hade ingen dressyrgjord i närheten, har hört att de är jätteobekväma =S (ägaren tycker dock den är superskön). Provred även en CH av okänd modell, superskön sadel som tyvärr var för smal, och som inte hade funkat med en vidare heller för mankens skull =(

Snörpa var mindre road kan man ju säga… dessutom brunstig som attan, så det gick lååååångsamt, hon som är så pigg annars!

Kanonväder har vi fått också =D solen strålar och det är varmt o skönt, hoppas det håller i sig!

Klappat lite på en imponerande stor fjording också. Han var ca 152 cm hög, men herregud så bred =O o halsen var säkert en meter tjock + manen uppepå det! Glömde tyvärr ta en bild

Covergirl
0

Trött idag. Var inne i Lund och hämtade ut min reservlins. Provade också en ny frappino, kokos-ananas. Kan varmt rekommenderas! Har hämtat ut bilen också, skönt att ha den tillbaka.
Jobb nu, 15-23.40. Sjukt trött och inte alls inspirerad.