God Morgon 28-06-2010
I min del av roslagen skiner solen!
Äntligen hemma efter en långhelg med jobb och skärgårdssemester.. Känns som en hel evighet sen jag såg hästarna sist och Bellis mage tycks ha expanderat hej vilt.. Inte helt okey.. Å andra sidan är hon som finast med lite extrakilon..
Idag ska jag försöka mig på konsttricket att sova några få timmar innan jag ska iväg och jobba natt när man sovit hela natten tidigare, motigt men det får gå ändå..
Ska dessutom hinna rida marorna och longera shettisen.
Önskar er andra en fin dag!

Lite trött efter 5,5 timmes sömn. Får väl sova på tåget. Ska fixa iordning mig nu samt packa det sista. Åker hemifrån om en timme, tåget går 8.31 och tänkte köpa varsin Frappino först. (Kokos-ananas!)
I eftermiddag lägger båten ut för en kryssning till Helsingfors, tillbaka på onsdag. Hoppas på en trevlig mini-semester :)

Godkväll
Jobb länge idag, vaaaaarmt var det också. 27 grader visade termometern i skuggan.
Hade tänkt rida ut en sväng idag, men Snörpa stod i hagen med bara tre skor, så det sket sig =( Hon linkade omkring på gårdsplan när jag tog ut henne, så hon fick stå idag. Kompisarna däremot gav sig iväg ut och Snörpa talade klart och bestämt om att hon också ville! Vi tog en liten promenad åt andra hållet, och då var hon minsann inte halt =P (Bara lite låghalt) en granne skrattade åt oss när jag inte orkade mer (såg honom inte) o jag stannade o Snörpa inte gjorde det förrän grimskaftet tog slut o jag höll emot =P Hon stod där i kikade på mig medan jag flåsande talade om för henne att nu vänder vi för jag orkar inte mer! Drog lite i snöret o petade på henne med ett finger så vände hon så snällt så =) Sen gick vi tillbaka igen, fast faktiskt inte fullt så fort. Sen ägnade vi resterande tid av de två timmarna kompisarna var borta (ett tapp av ryttare som drog ut på tiden) med att leta efter skon, konstatera att elagregatet var inlåst och jag därmed inte kunde bygga ut hagen (de får lite mer gräs i taget) och så provade vi sadlar. Wintec med rött järn, och en Jacson Santa Creuz (stavas hur), kunde inte provrida, men provsatt iaf.