Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 722 ggr
Sassenach
0

God förmiddag! 2010-07-07

Dagens!

Här i Roslagen är det skrålande sol som ser ut att hålla i sig hela dagen.

Glömde min lunch i morse, trots att jag ställt den innanför ytterdörren för att jag inte skulle glömma bort den…

Idag skall jag hämta mattor på tvätten efter jobbet. Kolla hästar och hämta mamma vid verkstaden, se om det blir dammsugning och skurning oxå innan mattorna läggs ut.

Ha en trevlig dag!

colleen
0

Hej hej!

Är sjuk så jag är hemmasittande i det fina vädret. Typiskt nu när vi är mitt i höskörden. Känns dock bättre idag mot igår då jag var totaldäckad och spenderade i princip hela dagen i sängen.

Ha en fin dag i solen allesammans!

~Jag tror på ödet~

Covergirl
0

Solen strålar över Dalby men jag sitter inne där det fortfarande är hyggligt svalt. Blev avbokad från jobbet så jag fick en massa tid över. Är i röjningstagen så det är inte helt dumt att vara ledig. Dock synd om Appe som får jobba utan mig som är avbokad och utan Jonas och Zeeshan som båda har semester. Dessutom är hans mobilbatteri snart slut. (Han är nu i Staffanstorp och hälsar på dottern, som dock bara sover så han sitter och tittar in i väggen, typ.)

Har varit ute och hälsat på pållarna och de såg ut som vanligt. Halvblodsfölet var först jättesnällt, inte alls nafsigt som annars, och sen vips nafsade han till mot min bröstkorg. Den lilla fulingen!

På min lista för dagen står följande:
Laga mat
Diska
Röja i hela huset
Dammsuga
Duscha
Se på fotboll
Städa badrum
Ta ut pantburkar till bilen
Bädda om

Helst också läsa klart min nya bok :) Bäst att jag sätter fart.

liljegren
0

Varmt, varmt, varmt.. Det här gillas inte..

Idag har det bara vart smågrejer som fixats, har lagat "svensk moussaka" och tänkte sova några timmar innan jag åker till jobbet (21:45-08:15)