Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 874 ggr
liljegren
0

God morgon 08-07-2010

I roslagen är det vaaaarmt och massa sol.. Har precis fyllt på vattnet till hästarna, nu är det sängen som kallar.. upp vid 20 och sen iväg till jobbet igen..

boono
0

Det var mycket längesen jag var inne här, har saknat allt :) men har ingen dator nu på sommaren (sitter vid systers nu)…

Allt går fint för mig just nu (peppar peppar ta i trä) xD… ska starta nationell dressyr med Hagens Sheila om ett tag, hoppas det går bra!

Ha en fortsatt go sommar  :D

KRAMAR

Kjerulfia1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

Idag har vi haft huset i en hel vecka! Det känns fortfarande rätt märkligt, ungefär som att ja, nu är vi husvakter/har lånat ett hus över sommaren. Men vi gillar ju att vara lantisar Skrattande.

Hitttills har vi flyttat och håller på att ytrenovera kök och det som ska bli bibliotek (vi har rätt mycket böcker och min svärmor är fd bibliotekarie…). Mitt mission idag blir att måla fönster en andra gång, och golvlist en tredje. När det är klart ska jag fortsätta dra ut spik i det gamla trägolvet som fanns under en röd heltäckningsmatta och ett lager med masonit i biblioteket. Oh joy!

Igår var jag ute och hälsade på Gittan och hennes polare. Gänget styrs vänligt men bestämt av de vita tanterna, i synnerhet Molly som är äldst.

Covergirl
0

Varmt idag. Har varit ute en kortispromenad med Peia och CK. Den lille är inte dum alls, han lär sig kvickt. Vi har också övat på att lyfta hovarna idag, första hoven så var han lite motsträvig men sen gick det finfint.
Är dumt nog avbokad från jobb idag igen så vet inte riktigt vad jag ska göra. Dammsuga och städa badrummet iofs samt handla mat. Men det tar inte riktigt åtta timmar…

Angelus
0

Här har vi en ledig dag mitt i höskörden, så fick till och med sovmorgon imorse.. riktigt skönt.. ! Annars har jag suttit i traktorn hela dagen igår och stått på lasset hela veckan..

Annars ska jag nog ta mig en tur och hälsa på Oki på hingstbetet idag, ska bli så spännande att börja jobba honom från marken ordentligt till hösten! Ska också skicka in anmälningarna till en utställning den 4 Sep i Norrtälje :)

(Bilden är tagen i Tis när Oki verkades på hingstbetet)

// Ida Bergefur - Angelus Stuteri