Godeftermiddag! 2010-07-11
VARTM!!! det är den stora rubriken för denna helg som vart, mycket lite träning med pollen men ändå hållt igång i skritt!!
Duschade ponnysarna med vattenslangen idag också, det uppskattades från deras sida… sen skulle jag duscha hunden i duschen men det var inte lika uppskattat :P
ha en fortsatt skön kväll! :D

Vedervärdigt är min sammanfattning. Jobbet är en enda lång plåga. Plåttak samt avsaknad av AC är ingen bra kombination. Det är närmare 30 grader varmt inne och helt stillastående luft.
Efter jobbet var vi ute och hälsade på hästarna. De knäppisarna står i det dammigaste och soligaste hörnet av hagen. Vid närmare eftertanke så gör samtliga hästar så, oavsett hage.
Därefter åkte vi till Dalby stenbrott och badade, hur skönt som helst! Hem och hämta plånbok och sen till en av Dalbys pizzerior. Utsökt gott!
Ska ta och duscha snart och sen bädda inför natten. Vi har nämligen tänkt sova i en av bilarna inatt. I förrgår natt sov vi ute, blev dock för varmt på morgonen. Natten till idag sov vi i sadelkammaren, utsökt temperatur på 22,4 grader! Dock lite obekvämt, Appe fick en extrasäng och jag låg på dubbla strandmadrasser.
Därför ska vi inatt prova en av bilarna, har backat in den bland fruktträden och fällt baksätet. Hoppas att det blir svalt och skönt :)