Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 765 ggr
Sassenach
0

God Morgon 2010-07-13

Morgon!

Min kollega och "instruktör" är försenad, så jag har lite dötid över. Funderar på att åka på regn semester till London, där skulle det vara +19 och regn idag, efter den senaste tidens värme låter det lockande.

Svarten stall få stå inne idag med, han tyckte att det var toppen igår men lite tråkigt. Bäst var väl iofs när jag svampade skapet med kallt vatten.

Se om jag orkar cykla ikväll istället, igår var jag inte riktigt sugen…

Ha en trevlig dag!

Kjerulfia1
0

God förmiddag i värmen Cool !

Har just nu en jobbvecka i semestern. Det har varit oändligt skönt att få kopplat bort jobbet under nästan 2 veckor. Tja, första veckan var jag ju i fält i västra Dalarna i tre dagar (och fick alla mina myggbett !). Men sen har det varit ledigt.

Under "ledigheten" följde vi vår vana trogen och passade på att flytta under årets varmaste dagar, detta är andra gången i rad. Sen har vi renoverat lite granna, mest målarjobb och slipning av golv i ett rum. Inte att rekommendera i värmen, men man vill ju inte bo i ett flyttlass hur länge som helst.

Nu verkar stallplats till hösten ha fixat sig också, vilket är jätteskönt. En sak mindre att tänka på.

liljegren
0

God kväll!

Idag har jag jobbat i värmen. Det är dagar som denna man önskar att man var ledig och ångrar att man pluggar till syrra då men vet att sommrarna kommer spenderas inomhus…

Sitter nu och väntar på Thomas, det brinner visst vid deras maskiner… Torr skog+brand+svag vind x maskiner i närheten = ingen bra ekvation……