Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 6898 ggr
kicki80
0

hästtransport

Vad har ni för transport? nöjda?  något märke ni kan rekomendera, det finns ju hur många olika som helst…Är Cheval släpen bra?

ambo
0

Thule Horseline köpte nytt och har funkat jättebra. Köpte d pga enkelhet me service etc har säljare i närheten. Ett basic-släp som är ljust o bra invändigt, lättmanövrerat boogie 720 kg lastvikt. Ingick även tävlingsskåp i köpet Glad

Akerberg
0

Boj Hydro -70. Jättenöjd med tanke på ålder o pris! Snörpa är dock precis på gränsen till för stor, men det lilla vi åker så går det bra. Allt är i bra skick i det och det kommer rulla många år till

AnnaB
0

Umesläpet här! skulle aldrig välja någon annan variant sen jag köpte det…………. skulle väl vara deras lilla lastbil då… Flört

Fia-
0

HENRA Amazone med comfortchassi har vi,  vi är mycket nöjda, lätt att  dra, går mjukt och fint efter bilen. Hästarna är nöjda, mycket bra luft/ventilation.

Akerberg
0

#4 Jag vill ha en Henra om vi byter. Hyrde en enhästars Henra en gång, den var super! Minns dock inte vad den hette

[baffinbay]
0

Vi har en Startrailer Safir, ljus och luftig, inbyggt sadelskåp, lätt att plocka ut och in inredningen (bra då vi även kör mycket annat än häst.

Smidiga bommar både fram och bak, panikutlösare utifrån på frambommarna som vi använt en gång faktiskt. De fungerar och ponnyn som hoppat upp på bommen kom snabbt ner på "jorden" igen =)

Det jag kan anmärka på är att den är lite skrammlig jämfört med det gamla rejäla UMEsläpet vi hade tidigare men så är Star nästan hälften så dyrt som UME också, eller var iallafall när vi köpte. Vi har satt silvertejp kring lite sprintar vilket reducerade ljudet rejält! :)

[AlphLauren]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en Thiel -09. Glasfibersläp med sadelkammare. Den byggdes enbart efter beställning vid återförsäljaren, hade inte många släp på lager men sedan fick man dom ju precis som man ville.

Första släpet, en -08 krockade jag. Jag fick ett helt nytt släp av försäkringsbolaget och då kunde jag ju också beställa om där jag hade missat först. Haha. Jag rekomenderar alla att krocka sina släp efter ett år när man kommit på vad man saknar i släpet mouhahaha.

Så nu har jag mitt drömsläp! Eller ja, ännu en dröm vore en hård mellanvägg istället för den mjuka… Men det är dyrt!

Jag tror dock inte Thiel har någon återförsäljare kvar i Sverige längre för där jag köpte mitt har lagt ner… Mitt släp är ju också tyskt då och utrustning till typ christ passar även i mitt släp, dock tycker jag mitt släp är mer tåligt än christ och cheval och henra och andra liknande släp. Bättre kvalitet, lite rejälare.

rc715
0

Jag har ett Cheval Liberté som jag är mycket nöjd med. Det är bra takhöjd och man kan använda rampen både som ramp och step up. jag har dessutom varianten med dubbel fronturlastning och hingstgaller då jag kör mycket hingstar både ensamma och tillsammans. Det är supersmart med dubbel fronturlastning då man inte behöver vara nervös för att hingstarna ska börja tjafsa om man lastar ut dem åt varsitt håll. Det är även perfekt för sto med föl då man kan lasta ut där det passar. Mitt släp har överlevt tre års användning utan att bli snett eller skramligt vilket är något av rekord hos mig då släpen går nästan dagligen och mina unghästar inte alltid står som ljus.

[yatzy69]
0

*puttar upp lite*

Inga fler tips o kommentarer?

Annette
0

Läckösläpet. Köpte det nytt -08 och är väldigt nöjd.

lil-sis
0

Ume eller Kylingekärran ( de äldsta varianterna med säkerhetsbommar).

Lille
0

Äääälskar vårt gedigna gröna Boj släp! 04 (tror jag) boggie, dubbla dörrar (kan lasta in utan lämmen) aluminium golv har aldrig annat sedan en häst trampat igenom trägolv -( ej spec gammalt,) TACK o lov vid lastning vågar inte tänka tanken ut vad som kunnat hända…  enkla bom-panikutlösare utifrån. Takluckorna har kluddat o handttag o golvbeläggning. MEN detta åtgärades utan kostnad för oss på seanaste service. Stora + till Boj i Klippan för deras servicevänlighet!! Det är en sak att sälja på folk släp men att sedan göra helservice för under 2000kr DET är kvalité.Glad

Camo2
0

Vi har ett Henra Amazone släp modell 2005. Ljust och luftigt och både vår connyponny (numera såld) och vår nya stora häst (174 cm) har trivts bra i den. Den är smidig att flytta för att vara en boogie. Panikutlösning av frambom utifrån.