Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 1843 ggr
Spader-EliN
0

3 år

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

14 Augusti 2007

Idag är det på dagen 3 år sedan jag åkte och hämtade en ponny som skulle hyras till ridskolan.
Den ponnyn var hagens chance och han blev kvar.

Våran resa har varit krokig och det är först iår jag känner att jag verkligen kunnat ta fram det bästa ur denna underbara ponny. För ponny är han trots att han tävlats som stor häst sedan jag gick över ponnyåldern.

Det säjs så att man ska sluta när det går som bäst och så är det i detta fallet.

Idag gjorde vi våran näst sista tävling och imorgon är den sista. Nästa vecka är våran sista vecka ihop och sedan är det slut. 23 Augusti flyttar jag upp till Örebro för att plugga.

Är så otroligt glad för den tiden vi fått tillsammans :'(

Bild: Hagens Chance 14/8-10

Spader-EliN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild: Hagens Chance 14/8-07

Kjerulfia1
0

vad tråkigt för er Gråter. Det är ju nästan så man börjar grina lite själv. Vad ska du plugga?

Själv hade jag drygt 10 i princip hästfria år i samband med att jag pluggade och doktorerade, det fanns liksom varken tid eller pengar till hästintresset, plus att man gjorde så otroligt mycket annat som jag inte skulle vilja ha ogjort idag.

Men nu har jag hästat i nästan 5 år (tror jag) efter min hästpaus, först på ridskola (för att komma igång igen, och ja det behövdes verkligen, mycket nyttigt), sedan var det medryttarhäst och nu egen pålla Glad.

Min poäng var väl egentligen, allt har sin tid, du kommer säkert igen på en annan(?) vit(?) ädel irländsk (absolut!) springare!

Spader-EliN
0

Jo det är väldigt tungt just nu :(

Ekonomi blir det och jag kommer absolut inte sluta för evigt.
Kommer hälsa på mitt gråll varje dag jag är hemma <3

monsterpony
0

Tråkigt att behöva gå skilda vägar, men det är ju tur att du kan fortsätta och hålla kontakten med honom. Lycka till i Örebro.