Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1628 ggr
Kjerulfia1
0

Godmorgon 29 augusti 2010

Vad det är irriterande att vakna klockan 7 en morgon då man inte behöver… man försöker dra sig lite, men bing! man är klarvaken.

Idag ska jag flytta hästsakerna från garaget till nya stallet. Det ska bli roligt och känna att man är på plats, och maken tycker det ska bli skönt att få mer plats i garaget Skäms. Inte för att han är ett bilfreak, utan snarare för att man ska KUNNA ställa in bilen, ja ja, den dagen.

På tisdag flyttar Gittan. Vi var ute och gick i går, det gick jättebra. Hon var riktigt duktig när vi gick över en träbro över ett massdodont dike. De var ju inte helt med på noterna till att börja med, men efter lite övertalning så var Gittan den modigaste och föregick med gott exempel då hon var först över. Brorsan (Helge) var en fegis, men när syrran var på andra sidan såg han lite förtvivlad ut, gnäggade, tog sig i kragen och gick över han också. Sötnosarna.

[Heikne]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! roligt med en morgontråd. Det var länge sedan. Trevligt med flytt. Jag och Bonnie är också mitt i flytt. På onsdag lämnar vi Smedby gård efter åtta års tid och flyttar hem till Ann sophie (Hagens Bella och Hagens Colleen)

på plats finns förutom Bella och Colleen också Hagens Feodora, Arda´s Beamish och ridponnyn D´Artigan X efter Hagens D´Arcy. Bonnie kommer säkert att stortrivas bland connemaror och barndomsvänner.

Helt plötsligt började det också suga i hopptarmen så förra helgen var vi iväg och tävlade lokal hoppning. Vi hade noll fel på hinder i båda klasserna men fick ett tidsfel för överskriden maxtid i ena klassen. Maxtiden var om möjligt ännu kortare i andra klassen men jag utnyttjade fördelen med att rida "ponny" bland storhästar och snodde runt på en femöring. Det hela resulterade i att vi kom precis utanför placering vilket känns som ett ganska bra resultat då det är fyra år sedan vi sist startade en hopptävling. och (observera femte gången vi hoppar sedan working hunter pony på förra årets riks)

Akerberg
0

#1 Vem som helst får göra dem…

[AlphLauren]
0

Cissi: Vad kul det låter, både med flytten och hoppningen!

Själv ska jag börja åka på CR dressyrer och hoppning som kommer vara i höst och vinter och få lite mer rutin. Jag vill ju starta Z i whp på riks nästa gång vi är med :)

Jag flyttar också snart, till min egen lägenhet som är nyrenoverad i hallen och vardagsrummet. Inte helt klart än men inflyttningsbart i alla fall :)

[Heikne]
0

GO Mia!!!