Godmorgon 5/9 2010
Vad det är härligt med solsken!
Igår hade Gittan tömkörningsgjorden på sig för första gången. Inga problem, den tyckte hon inte var något konstigt, däremot tjafsade hon lite när jag skulle tränsa henne. Men det kommer, det är bara att öva och ha en ängels tålamod. Nu var det ju inte första gången hon hade träns på sig, men första gången hon blev tränsad i box. Man vill ju inte att hon ska smita om man skulle råka tappa henne.
Det är mycket man ska lära sig som liten, t.ex hur en vattenkopp fungerar, vad spån är för något, att lämna de nya kompisarna, att bett inte är något konstigt, äta blöt mat…
Vi får se vad vi hittar på idag…
Har upptäckt att det finns en connemara till i stallet, Bracken Fionn, och han är då en av de andra skimlarna såklart.

God morgon!
Nu har jag bott nästan 2 veckor uppe i örebro. Tiden bara rinner iväg och det är riktigt kul :)
Chancen ska göra ponnykarriär nu och det ska bli spännande att följa honom och se hur det går när han får gå mot andra ponnyer.
Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte saknade min stjärna men jag vet att han blir väl omhändertagen. Första hemresan är bokad nu och blir 16-19 Aug

Kväll!
Är på jobbet igen, slutar kl 02.00. Än så länge har maskinerna varit ganska snälla, men man vet ju aldrig.
Ska försöka rensa lite på ridbanan under veckan, den har blivit lite vildvuxen under sommaren..
Kommer nog ta hjälp av våra fyrbenta miljövänliga ogräsrensare. 
Ha en trevlig kväll!