God morgon 7/9
Hallå där!
Vad har hänt med alla "god morgon" trådar? Är det ingen som är tillbaka från sommaren än?
Jag är på väg tillbaka till mitt tillfälliga hem på Åland i skrivande stund. Har dock inget internet där, så jag ska ägna all min lediga tid åt böcker och studier. Nästa hemfärd blir efter KBT-kursen på fredag.
Jag trivs verkligen på min nuvarande praktikplats, och det är väl bra det med tanke på att jag inte kan åka hem över dagen om jag känner så..
Hoppas ni andra får en fin dag! (och kommer igång med forumet snart…. ;) )
Jo, de saknar vi, det är mys att få höra vad alla gör på sina morgonar! :) Jag kan ju erkänna att jag har blivit rätt off den sista tiden… under sommaren hade jag ingen dator och nu e det väldigt mkt i skolan… men lovar att jag ska bättra mig ;)
Har bara en eller två tävlingar kvar med Hagens Sheila innan mitt ponnyår är slut, känns sorgligt men funderar på att ta upp henne som häst nästa år för behöver ha nån redigt go polle att rida sista terminen då jag läser specialidrott häst i skolan och vem passar inte bättre än min underbara ponny! :D
idag blir det att va med älsklingen, kanske rida lite och vila upp sig efter en lååååååång febertid :/
Ha de bäst!
KRAMAR

God eftermiddag!
Nu är det snart dags och gå hem från jobbet. Som vanligt direkt till stallet. Det är riktigt skönt att ha stallet på vägen hem från jobbet, och bara 6 km hemifrån.
Så får vi se vad dagen har att erbjuda. Gittan har ju inte varit helt med på att lämna hagen alldeles själv när de andra är kvar. Det är inga problem att fånga henne, men hon vill gärna ha en rumpa att följa. Samtidigt är en av de andra unghästarna (1-årigt halvblod) är MYCKET intresserad av mig, så där står man 'mitt i smeten' med vimsiga unghästar 'överallt' (ja, det är två till), samtidigt som man ska säga åt sin egen häst att ta sig i kragen. Det har funkat hyffsat bra när jag fått hjälp av någon annan i stallet, men det är ju inte alltid man kan få det.
Vi får jobba på med ledarskapet helt enkelt
och hoppas att det är en "ny i stallet" grej och vi har ju inte kännt varandra SÅ länge ändå. Det är ju faktiskt bara en vecka sedan som hon flyttade in och under sommaren har hon ju lekt unghäst i sommarhagen.