Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: tävling-utställning-och-evenemang
Läst 2386 ggr
[AlphLauren]
0

utställning norrtälje 4 sept

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag anmält Zinzano till utställningen i Gryta 4 september!

Känns mycket roligt att börja komma igång och åka ut på saker med pållen igen!

Jag förväntar mig dock inga höga siffror, pållen är i rätt mycket överhull och det kommer inte hinnas få bort tills dess även om jag rider var och varannan dag! Cool

Någon mer som tänkt åka dit med eller utan pålle?!

liljegren
0

Jag åker eventuellt och då utan häst. Min praktik börjar veckan innan.. Mormor pratade dock om att eventuellt åka och visa lilla Ginger nu när det är så nära.. Men vi får väl se..

Pelleplutt1
0

Vi har anmält Angelus Oki Doki, Angelus Spinning Sparrow, Stockmossens Julietta och Brunnbys Moa. Lite pussel för att få med allihopa!

monsterpony
0

#0 Du menar att han är i "show condition"… Flört

Lycka till allesamman. Hoppas att ni får det trevligt.

[AlphLauren]
0

Haha eller hur! Utställningshull så det räcker för två!!

Färsk bild från idag

Sassenach
0

Hmm… Man kanske skall släpa dit Kråkan ändå, han är ju inte så rastypisk..

Men om han går i samma ring som Zinzano kanske han inte kommer få kritiken stor och tung.. Flört

Skall ta kontakt med utsällningsansvarig imorgon och kolla om det finns platser kvar!

[AlphLauren]
0

haha finns det inte tungviktsklass på utställning??

Sassenach
0

Nä det verkar inte så…

Angelus
0

Som mor min skrivit så kommer vi dit med fyra pållar :) Varav två av dem kommer räknas som tungviktare ivf.. Men det är ju så såhär års :) Bara ett tecken på att de fått en härlig sommar!

// Ida Bergefur - Angelus Stuteri

hllw
0

Och vi kommer med två. China och hennes föl Chalmer. China går helt klart in i tungviktsklassen!

[AlphLauren]
0

Nu blir vi ju ett gäng! KUL!! Vi ses där!

Jag är den som står på parkeringen och svär över att hästen har bajsat ner bakbenen på resan dit!

*såpa-vatten, vatten, dirtyspot remover och rena handdukar packas först av allt*

Angelus
0

Dock har jag avanmält Oki, men försöker få med mig Juliettas ägares foderponny :) Malin kommer ju att vara där och hjälpa till och visa Julietta så hoppas att hon tar med sig sin ponny också..

Sassenach
0

Är det någon som fått utställningskatalog än?

[AlphLauren]
0

Jag har inte fått alls… och jag skulle behöva vägbeskrivning också… eller den kanske finns i proppen förresten? ska kolla

Sassenach
0

Någon som fått katalogen än?

hllw
0

Vi har fått katalogen på mejl. Mer connemaror än någon annan ras!! 11 vuxna och 4 föl anmälda.

Det ser ut att bli en tiidig morgon. Avresa kl 6…

Angelus
0

Vi har också fått den

[AlphLauren]
0

Jag med! Och nu har jag varit nere i källaren och plockat fram utställningsträns :)

MEN. Är det drygt att ha sånt där hästsko-stångbett på en valack på en lokal ponnyutställning? Jag hade det på riks 2008 och var väl ensam om att ha sånt bett. Men jag tycker det är så snyggt ju!?

kicki80
0

När börjar den?  När visas de första connemarorna, tänkte åka dit och titta..

[AlphLauren]
0

Bedömningen börjar kl 9 och man beräknar döma 10 ponny/timme. Det är 14 ponnyer innan första connemaran (om ingen stryker sig).

:)

liljegren
0

Hallå? Ni som var där, era poäng!! :)

kicki80
0

Blackbird vann veteransto klassen på 37p

Diana fick 36p  2/3i ringen

Lady Wind 34 tror jag och kom som nummer 3/3 i ringen

Ginger 39 p och bästa föl

Sir Wind 38 p

Sen får någon annan fylla i resterande resultat..

[AlphLauren]
0

Hagens Zinzano vann sin klass (ej lic hingst och valacker över 4 år)

Carnaby Sparrow Lad 37p i samma klass

Zinzano sedan reserv BIR, silver

Markatta blev BIR (vet ej poäng men det var guld) och kom väl rätt bra i BIS-ringen senare också?

Zinzano välkomnades också till BIS-ringen men tackades rätt fort med 78897=39p och silver

[AlphLauren]
0

Unghästchampion blev ett welshsto och reserv var en ridponny. Dessa två blev senare också BIR och BIS!

[AlphLauren]
0

Jag och Zinzano glada efter dagens skörd!

Har aldrig fått så många och så fina vinster!

monsterpony
0

Hehehe… Han var altså i "show condition"… Flört

Grattis til reserv-BIR:en. Cool

[AlphLauren]
0

Haha vi skrattade åt protokollet när vi väl fick det, det står "välmusklat kors och skank"… mouhahhaa… snarare fläskigt kanske?

Nyvreten
0

Vår lilla Skruttan  ( Nyvretens Alien ) fick 87787-37p det är vi nöjda med . Hon har växt enormt under sommaren & är väldigt överbyggd för tillfället. Mest nöjda & glada  är vi att hon skötte sig så bra, bl.a första gången hon åkte transport själv .

Vädret var ju ingen höjdare  &

utställningsplatsen kanske inte heller Obestämd Direkt då vi var klara kom en rejäl skur & vi åkte då hem, så jag såg inte hur det gick alls för de övriga.

hllw
0

Kul med rapportering!

Vi kom inte iväg. Att kliva upp kl 4 på morgonen för att åka tre timmar med sto och föl kändes inte helt ok.

Pelleplutt1
0

Vi kom bara iväg med Brunnbys Moa. Sparven vägrade kliva på transporten fast mamma stod i den och ropade på honom. Vi gav upp efter en timmes försök. Man tror att det bara ska vara att lyfta in ett föl, men jag kan rapportera att det går inte Obestämd100 levande kilon som bara vägrar och reser sig på bakbenen rår man inte på…Så Julietta och Sparven blev kvar hemma. Brunnbys Moa fick 35 p vilket var ganska väntat. Utställningsplatsen var väl kanske inte den bästa som någon annan sa och vädret visade sig inte från sin bästa sida heller. Så den dagen går inte till världshistorien som en av våra bästa!

[AlphLauren]
0

#29: Tur för oss andra att Julietta inte kom, ingen hade ju kunnat slå den skönheten Cool

Utställningsplatsen var ingen höjdare. Visst att parkeringen var lerig och ojämn men det är det ju ALLTID på utställning, värdelösa parkeringar. Jag lastar alltid på vägen när det är så.

Dom gjorde ju vad dom kunde… hällde ett lass grus i ingången osv..

Men även ridbanan där visningen skedde var liten (för liten om du frågar mig).

Jag är supernöjd med själva utställningen och jag fick massa hjälp av snälla människor. Men jag håller med… Hoppas dom inte kör där igen, jag gillade inte den branta backen upp från parkeringen sen…

Norrveda
0

Snälla ni som var på utställningen kan ni mejla mig utvärdering. Både positivt och negativt tas tacksamt emot för att förbättra föreningens aktiviteter framöver Glad
Jag var pga körtävling själv inte på plats och kan inte uttala mig om utställningen så därför är det extra bra att få deltagarnas synpunkter inför årets utvärdering.

Inför kommande års planering vill vi gärna ha in synpunkter på andra aktiviteter, när vill ni helst ha och vad vill ni helst ha för aktiviteter. Även förslag på priser, platser, kostnader och domare är bra att få.

/Helena helena.norrveda@telia.com