Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 2033 ggr
Akerberg
0

Danmarksbilder =)

Här kommer lite bilder från Danmarksresan med Connemara Väst förra helgen.

Hjälp gärna till att identifiera de oidentifierade hästarna… =)

Frederiksminde

Asasara

Albertshoj

Langtoftegård

(Alla bilder direkt från kameran…)

hllw
0

Roligt at se!!

Vet du vad det är för stam och kön på den mörka ettåringen från Fredriksminde?

Min 1-åring är en kopia av denna (hade kunnat tro att det var hon). Hennes mamma är från danmark och har fredriksminde-blod i sig:)

Akerberg
0

Har tyvärr ingen aning om vad det är för några på de bilderna där jag inte skrivit något… Mina danskakunskaper är obefintliga och jag begrep inte ett dugg av vad de sa Skäms

Akerberg
0

Det är en hingst föresten =P Så mycket fattade jag iaf att det var hingstar allihop som vi fick se "i snöre" (sen gick vi ut i hagarna o kikade på valackar, ston o föl)

bramble
0

I Ridsport Special var det ett stort reportage från Frederiksminde nr 1 2009 där de bla skriver om den berömde Hazy Dawn (25 år) Han har åtskilliga godkända söner (13 st) och flera BIS-döttrar. Hälften har exporterats. 2009 hade han hitills 59 avkommor. Ägarna betäcker bara med egna ston står det. Irländarna gjorde tydligen ett misstag då de sålde Hazy Dawn för den gröna linjen som han kom ur var nästan slut. Så de fick köpa tillbaka Hazy Dawns avkommor!

Den hästen på bilderna efter de på Hazy Dawn skulle kunna vara Lissroe Hurricane, en hingst som är lånad från Kippure-stuteriet på Irland. Det är bild på honom i reportaget och han är lik.

Kan du inte berätta lite om resan. Det skulle varit kul att varit med!

Akerberg
0

Tack! Det är Lissroe Hurricane, känner igen det när du säger det.

liljegren
0

Vad kul att du tagit bilder, speciellt från Fredriksminde ;)

AnnaB
0

- Men Lina då, från de 2 sista stuterierna fick vi ju fina "handböcker" till hjälp….. ;)

kaisanen
0

Wonderful pictures Lina! Thank you so much for sharing them Glad!

offi
0

Vilka fina bilder ,roligt att se för oss som inte var med.

Akerberg
0

#7 Vad hjälper det när de inte ser likadana ut på bilderna =P (jag HAR försökt jämföra, men får inte ihop det ändå…)

Lille
0

åh så roligt att få se fina bilder! tack!!

Nordica
0

Vilka fina bilder! Roligt att se hur connemarorna ser ut så nära utanför Sveriges gränser

Akerberg
0

Nu finns det namn på alla hästar! Tack för hjälpen med det =)