Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 2472 ggr
Akerberg
0

Goddag 2/10 2010

Ingen bra dag idag. Har lyckats göra en stor fläck på min nya (beg. men ändå) sadel =((  Skulle limma på märken på sadelöverdraget, och för att det skulle vara lättare lät jag sadeln vara kvar under överdraget (för att slippa plocka ur resåren för att det skulle ligga slätt). Hade iallafall vett att stoppa några reklamblad innanför. Så långt gick allt bra, men så råkade jag komma åt knappen på spraylimmet så det kom en liten dusch, trodde inte den träffade någonstans o tänkte inte mer på det. Några minuter senare inser jag att det hamnat på överdraget, mitt i sätet. Inser dessutom att det gått igenom och jag fått en stor limfläck mitt i sadeln =O Lösningsmedlet i limmet löser upp färgen på sadeln, så nu är det en stor avfärgad fläck mitt på sadeln Gråter Kan man göra något åt det?

Annars har jag inte hunnit med så mycket mer idag. Förutom att inte få växla mina femtiosju 50-öringar som jag blev övertalad att inte åka in med i torsdags, utan blev övertygad om att det skulle gå att göra senare…

Någon annan som har en bra dag?

Cool

Covergirl
0

Länge sen jag skrev här Förvånad

Jag har inte gjort så mycket än. Bara ätit yoghurt med kalaspuffar, gott! Ska nog gå och göra pannkakor snart. Hoppas att sambon vaknar av doften ;)
Sen ska vi iväg till stallet. Ska gå över bommar med hästarna, mest för Puttis skull. Peia vet hur man gör. Orkar jag så ska jag rycka manen på Peia också, hon ser förskräcklig ut i håret.
Dessutom så ska jag ha första insläppet i det nya stallet. Kan bli spännande eftersom jag inte har en aning om vilken häst som är vilken. Håller helt enkelt tummarna för att det är fler där.

Kjerulfia1
0

#0 Trist med sadeln. Tyvärr har jag inga tips.

Här har det varit en härligt strålande höstdag. Sådana tycker vi om.

Idag tog det max 2 minuter att tränsa Gittan! Guld i mun Det är rekord hittills och jag var mycket nöjd! Målet med dagen var att få henne att gå hela varv vid longering, och det gick hyffsat, i ena varvet, sedan blev hon trött. Då gick vi in. Det är inte lätt att vara liten.

Nordica
0

#0 Låter som att dagen kunde börjat bättre! Hoppas det blev bättre sedan.

Jag har gått en underbar långpromenad med hunden ute i solskenet idag. Klappade lite på några hästar i en hage på vägen.

Tindra1991
0

#0 Det går att färga in lädret igen, hör med en sadelmakare för hjälp. Men det går alldeles säkert att ordna!

Själv har jag haft slappdagen numero uno, kollat på dressyr på TV, käkat mat och slappat i soffan. Borde kanske skrivit och skickat en skolrest, men det kommer flera dagar…

Nu blir det film, tror jag ska se Ghost Ship kl 21 på sexan.

[yatzy69]
0
#0 Fy va surt!!! Kolla med någon riktig sadelmakare om tips.

Själv har jag haft en eventuell medryttare här idag som provridit pållan. Hinner inte med barnens ridlektioner och egna ponnyer ibland. Får se om det blir något, hon verkade trevlig o kunde rida.

Testade att tränsa åringen för första gången idag och det var väl inte jätteuppskattat, men hon stod åtminstone stilla. Det kan nog bli en bra ponny av henne oxå någon dag :)