Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 2098 ggr
Saiipz
0

Tips!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej :) undrade om ni hade några bra tips på böcker om westernridning. och lite tips på hur man lär hästen kort galopp, o förstärker, samt skapar starkare band :D

kan de här, men skulle vara kul o träna lite :D

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

[AlphLauren]
0

kolla på westernridning i fokus kanske?

starkare band får man genom att umgås med sin häst, rykta och ge den mat tex

Saiipz
0

jaa, men asså har sett extra övningar som vissa instruktörer visar ;)

[AlphLauren]
0

kan du inte träna för dessa instruktörer då med din häst?

Att försöka förklara hur, när, var, varför och framförallt timing över ett forum på internet GÅR INTE?

Man måste vara på plats för varje häst (och hästägare) är individer som ska matcha varandra och inget ekipage är det andra likt…

Saiipz
0

okej…. tkr det verkar som du är tjurig, o ja jag ska gå lektion för instruktör, men var bara en tanke om någon hade en rolig "lek" eller något?

Om du inte har något bättre o säga behöver du ju inte säga ngt alls :O

[AlphLauren]
0

Jag är inte ett dugg grinig. Jag säger ju att det gör massor genom att umgås med hästen, rykta den och ge den  mat. Rid den, tömkör den what so ever.

Det finns inga hemliga knappar. Det finns lika många sk ledarskapsövningar som det finns hästmänniskor och vilken som fungerar för dig kan man ju inte veta utan att träffa dig tillsammans med hästen.

Redan nu har du ju missförstått mig. Hur ska jag kunna ge ett träningstips utan att riskera att det missförstås och görs helt fel tycker du?

Ta en lektion som sagt och be om tips då, tills dess, umgås med din fyrbente vän :)

Enligt min filosofi så utövar inte jag ledarskap på min häst, snarare partnerskap :) Något vi har jobbat på tillsammans i snart 10 år, jag och min pålle

Jag tror det är du som blev tjurig när du inte fick det svaret du väntade dig.

Lycka till i alla fall, det är för din och din hästs skull!

liljegren
0

Kollat in NH iFokus?

Annars kan man ju plocka från seven games.. Och som ovanstående sa, rykten, det är JÄTTEVIKTIG!!

Jag promenerar en del med mina hästar, och jag upplever att vi får bättre kontakt på så vis, men du och din häst kanske inte upplever samma sak.

"starkare band" är ju något som växer fram, men kommunikation och närhet gör det lättare…

kicki13
0

Böcker om westernridning på svenska, då har du bla

Westernridning från början -Rolf Carlsson

Träningsguiden - Rolf Carlsson

Westernridning - Bob Mayhew

NH på svenska

Naturlig hästkommunikation: Utbilda dig själv och hästen - steg för steg, Markkommunikation & ridning Nivå 1 av Anneli Westlund

Naturlig hästkommunikation: Ledarskap & Partnerskap , Markkommunikation & ridning Nivå 2 av Anneli Westlund

Några tips från mig på bra böcker

/Kicki

Saiipz
0

Tackar :)

#7 tack verkligen för tipsen ;)