Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 4663 ggr
melissa87
0

hyresavtal boxplats

Hej!

Hur ser era hyresavtal ut? Skulle vilja se vad ni har står i era avtal.

Hyr ni boxvis eller hela stallet? (ni som inte har eget stall)

[Rhodugune]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min maras boxplats kostar 1500:-

Då ingår boxplats, stor hage med vindskydd, hö och halm, in och utsläpp, fodring/vattning och vis påläggning av täcken.

I kontraktet står det också att hästen ska vara influensa- och stelkrampsvaccinerad och att den ska vara försäkrad.

Gör man eller hästen sönder något, så står man för reparationerna och kan man inte veta vilken häst som skadade den andra, så delar man på veterinärkostnaderna.

Det finns ingen paddock, men vi har stängslat av en bit av hagen som vi rider i och det finns fina ridvägar och det är ca 3km till närmsta ridhus och under en km hem till mig.

Jag är väldigt nöjd, stallägaren är så bra och även de andra i stallet, vi trivs både hästen och jag. :)

Kram, Maya

Bonusbild från ihopsläppet

liljegren
0
hanna-norrk
0

Jag trivs också galet bra med min stallplats. Har fått ett egen liten del av stallet så har två boxar & en egen sadelkammare. Har ju för tillfället bara Cillen installad, den andra boxen får stå tills lämplig inneboende hittas;) Betalar ungefär 2000 för box & halm, hö, havre. Står kollektivt med 1-2 pass i veckan. Fina ridvägar, paddock och 5 skritt väg till stor privatanläggning med ridhus osv. Har med kontrakt på att de ska vara försäkrade, vaccinerade osv.

hanna-norrk
0

Jag trivs också galet bra med min stallplats. Har fått ett egen liten del av stallet så har två boxar & en egen sadelkammare. Har ju för tillfället bara Cillen installad, den andra boxen får stå tills lämplig inneboende hittas;) Betalar ungefär 2000 för box & halm, hö, havre. Står kollektivt med 1-2 pass i veckan. Fina ridvägar, paddock och 5 skritt väg till stor privatanläggning med ridhus osv. Har med kontrakt på att de ska vara försäkrade, vaccinerade osv.

hanna-norrk
0

Det ska vara 2000 för båda boxarna naturligtvis:)

[AlphLauren]
0

Jag har två pållar som går på lösdrift för 800 resp 1400kr/månad inkl fri tillgång på halm. Hö får dom 3 gånger/dag. I hagen finns en stor lada med halm och även automatisk vattenkopp.

Sedan betalar jag 400kr/månad för tillgång till en helt egen box i stallet. Tjänster går att köpa till.

Jag har tillgång till två sadel- och tränshängare i den uppvärmda sadelkammaren, en plats på en hylla för schabrak. Sedan ute i ladan har jag en kista med grejer. Ska även ta dit en garderob!

Sedan gäller sedvanliga 2 mån uppsägningstid, inget spring i stallen, man tar vara och håller rent på sina egna saker och ställen osv…