Flest föl?
Vilket connemarasto har fått flest föl under sin livstid?
Jag vet att Hagens Fondora fått 19 avkommor?
Kollade även på Hagens hemsida och även Morning News föllista hamnar på 19st.
Tätt följt av Wänga Jolly - 18st, Hagens Golddigger -17st och Ashfield Fancy -16 avkommor!

Det finns ingenstans på connemarasällskapets hemsida då?

Autumn Sunset fick också 18 avkommor (16 e Roundstone Chief) och Marley Glen fick 21 föl varav 17 e Golden Rover.

#1 Inte vad jag vet

#2 21 föl =O det var inte illa

21 borde väl vara rekordet, om inte annat bra nära ;)
#2 Coolt! Född 66 första fölet -71 sista fölet -92 av dom 20 reggade fölen på SCS hemsida. Månne där finnas ett korsningsföl också?

Abbeyleix Judy 14
Autumn Holiday 15
Autumn Sunset 18
Brantshammar June 16
Coosheen Coriander 14
Dame Grainne 18
Easter Blues 17
Erin's Own 15
Hagens Ellina 18
Hagens Fondora 19
Hagens Joy 15
Hagens Jubilee 16
Hagens Nelina 16
Heather Hill 19
Honeydew 16
Kinvara Peggy 19
Keehaune Belle 16
Lady-Li 14
Little Gipsy 17
Marley Glen 21
May-Li 16
Morning News 19
Möllans Tuffie 17
Penny Lane 14
Rambling Rosie 16
Rolo 14
Roundstone Blondie 18
Surprise 19
Veronica II 16
Wänga Jolly 18
Öxenholm Touch Wood 18

21 föl.. första fölet föds vid 4.. +21=25.. det är rätt sent att föla så jag tror nog att 21 är rekord..
Lina du är en klippa! 
Verkar som om 25 är den magiska gränsen för sista fölet? Kollar på Hagens-hemsida så är där i alla fall två till som varit 25 vid sista fölet
Någon som vet vilket sto som varit äldst vid sista fölningen? 

Dame Grainne fick sitt sista som 25-åring också

Verkar vara en magisk 25-årsgräns… =P Möllans Tuffie var också 25
Hagens Fondora fick faktiskt 20 föl men fölet 1994 registrerades aldrig eftersom det dog vid 2 månaders ålder.
Wänga Jolly, f 1969, fick sitt sista föl när hon var 26 år, Gisela skänkte bort henne när hon fölet hon fick 1994 var avvant men hennes nya ägare betäckte henne en gång till och 1995 föddes Jolly Corona, som senare belönades med diplom.

25 år.. då är man rätt gammal.. så magisk och magisk.. men lite pension ska de väl få ha med?
Jag vet att Hagens flesta fölston gick med på ridläger under somrarna också + att de hade föl…
Dock gick de ju själva på vintrarna när fölisarna var avvanda. Men de bar ju på nya fölisar. Gick de tomma hyrdes dom ut gissar jag

Spiddal Rose var också 25 när hon fick sitt sista föl och Holens Ingolf som var pappa till det var 25 när det blev tillverkat…

21 föl! Det är några stycken det.
~Jag tror på ödet~

Ska det bli mer än 21 föl får man se till att börja i tid