God morgon 22/10-2010
Är på väg hem till ett snöigt Norrtälje från ett snöigt Åland..
Hade en lugn natt. Som alltid när jag kommer och ska få vara med "när det händer saker" så händer det inte ett skit.. Skönt för patienterna, trist för mig..
Det är sjukt massa snö här och jag som skulle sätta på vinterdäck på i alla fall släpet idag… nu måste jag på något sätt byta på bilen först för att kunna ta mig till stallet?
Jag har mammas bil, min bil står på mammas jobb, hoppas jag kan ta mig dit och byta bil. Sedan TROR jag att vinterdäcken till min bil finns hemma hos pappa, jag hoppas det. MEN dom kan också finnas hemma hos mamma och då blire jobbigt…. men men..
fy usch jag längtar till sommaren!

Hemma i Knivsta är det precis så att snön täcker marken och jag fick en minisladd med bilen på kringelikrokvägen på väg till jobbet. Någonstans vid Kungshamn, precis söder om Uppsala, försvann snön och i Uppsala är det snöfritt och torra vägbanor. Där ser man vad det kan ändras snabbt!
Min förkylning verkar ha tagit vägen runt bihålorna, suck… kan den inte bara försvinna!

God dag!
Här har också kommit snö. Inte uppskattat eftersom jag tänkt lastträna och löshoppa idag. Men nu får jag väl sätta på vinterdäcken istället.
Vägarna låter som det är livsfarligt att vara ute på men jag körde lugnt hem eftersom jag märkte att det var halt när jag gick till bilen.
Stallet är mockat och klart. Helgen har börjat!
~Jag tror på ödet~
God dag!
Halt som tusan att ta sig från jobbet på morgonen idag, men det gick..
Snön mottogsmed blandade känslor i stallet Eloise sprang ut i hagen medans Nobban vände och sprang in i stallet igen..
Snöandet verkar aldrig ta slut.

Nu har Snörpa fått ett ventilationshål på halsen =) (= blivit klippt), svettades märkbart mindre redan på det lilla, får se om jag klipper mer och och isf hur mycket…
Dressyrade lite idag, gick inte lika bra som förra veckan, men klart godkänt för att vara vi ;) Något dressyrekipage är vi inte om man säger så =P
Har även rensat ur, gängat och pluggat broddhålen i fram, bak får jag ta en annan dag. Lika bra att ha hålen beredda på värre halka!
Det var snö även här i morse, men nu är den borta, solen har strålat hela dagen, men det är inte jättevarmt ute… Dags att byta däck på bilen, obra att åka runt med "sandaler" om det ska vara såhär