Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 2718 ggr
[AlphLauren]
0

klippta maror!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

behövs lite mer aktivitet här på forumet!

Nu vill jag se bilder på klippta connemaror! Jag har precis för nån vecka sedan kapat lite på min connemara, nu ser han ut såhär :)

[AlphLauren]
0

en bild till på monster så ser ni klippningen på sidan med ;)

Kjerulfia1
0

#1 Du verkar vara den enda som klipper sin mara Flört.

Min egen pålla ska få bli lurvig i vinter tänkte jag.

[AlphLauren]
0

#2 eller hur!

har alla andra här bara unghästar, avelsmärrar och promenadmaror som inte klipps eller? Cool Skrattande

hanna-norrk
0

Fin han blev Mia!! Jag ska faktiskt också klippa, fast har sparat på det då det varit så fint väder och vill damen ska få gå naken så länge som möjligt;) men kommer nog bara klippa hals och bog så hon inte blir så svettig i träning:)

[baffinbay]
0

Jag har en unghäst (4 år) som möjligen kommer att unghästklippas, dvs en "remsa" under halsen för att ventilera litegranna.

colleen
0

Jag ska klippa Loppan i veckan har jag tänkt. Än är min nacke inte okej efter nackspärren förra veckan så jag har inte jättebråttom. Får se hur mycket päls som ryker.

Så här såg han ut förra vintern.

~Jag tror på ödet~

Kilkenny
0

Såhär såg min ut förra vintern men i år blir det bara lite som pållen ovanför..skönt för då kan han va otäckad..

Lille
0

fina foton på busiga maror! jag hittade inget aktuellt kort utan sadel…(ja våra rids mycket;)tog ett från dagens långritt! Härligt men timmarna i sadeln känns…vi klipper allt på kroppen utom "sadeln". Canyon (vit) sätter mkt päls Wilmer betydligt mindre.

Akerberg
0

Får jag visa hur jag klippte idag trots att hästen är av annan ras? Gör det ändå ;)

Kommer förmodligen klippa lite till, men väntar o ser hur mycket mindre hon svettas med detta "ventilationshål"

Akerberg
0

Syns lite bättre här. Ignorera den sura minen =)

[baffinbay]
0

Fendi har idag fått en klippning som är rätt lik Snörpas. Dock inte så jämn och fin då det var första klippningen för hans del och jag ville avsluta medans det fortfarande gick bra så att säga :)

Akerberg
0

#11 haha, tur att du inte tittat på den närmre ;)  Det är inte så jämt som det ser ut =P Klippa snyggt är skitsvårt…

colleen
0

Måste också ta tag i klippning nu. Men det får vänta tills vädret visar sig från en bättre sida. Det vräker ner regn och har gjort så hela dagen…

~Jag tror på ödet~

[baffinbay]
0

Fendis första klippning! Ska bättra på den om någon vecka; skyndar långsamt så att han tycker det är trevligt att bli klippt :) Ska även ta lite längre ut på halsen då. Denna lilla ventilation hjälpte men inte tillräckligt har jag märkt.

Akerberg
0

Ska också klippa mer, det lilla ventilationshålet hjälpte inte så mycket som det skulle behövas