god morgon 20101029
Ska iväg till jobbet nu. Hästarna är ute och faktiskt så regnar det inte. Jobbar till två idag så det är snart helg!
Ha en fin dag!
~Jag tror på ödet~

Godmorgon!
Idag kom jag iväg i önskad tid till jobbet ! 
Den senaste veckan har sängen lockat lite för mycket och allt har blivit senare än planerat…
Igår hade jag tänkt att Gittan skulle få lösgaloppa i ridhuset. Observera att jag hade tänkt… jag fick till ett par varv i trav, men galopp verkar vi få ta nästa gång. Jag fick ju springa lika mycket själv kan jag tillägga. Hon tyckte det var mycket roligare att följa efter matte
…
Fredag som sagt var, idag är det tre möten, så jag får fundera på vad jag ska fylla "dötiden" emellan med.

God eftermiddag
Idag har vi lastat av två vagnar hö, fast jag hjälpte bara till med en halv, för jobbet kallade innan jag kunde bege mig till stallet.
Har klippt lite till på Snörpa också, ungefär som hon såg ut förra året, fast lägre ner. Ser lite skumt ut, men det bjuder vi på ;) EV. får jag klippa ännu mer, svårt att säga eftersom vi red i regnet idag…
Jag red över till travbonde-grannen idag och frågade om man fick rida på hans bana! Rundbanan var dock översvämmad så den fick jag inte rida på idag men gärna någon annan dag. Men han hade en 1-km rakbana en bit bort som jag fick rida på.
Dock svamlade han något om "endast trav för annars måste han sladda banan 2ggr för det blir djupa hål".
Dock fattade inte jag om han menade enbart trav året om eller bara nu när det var så mjukt i backen. Ej heller fattade jag om trav enbart gällde rundbanan eller också rakbanan.
Hur som så travade jag och min kompis på rakbanan fram och tillbaka, sammanlagt 2km. Och jisses vad jobbigt Z tyckte det var! Mycket jobbigare än att galoppa samma sträcka!
hihi