Godmorgon 31/10 2010
Så var det sista oktober, och vintertid.
Jag vaknade självklart okristligt tidigt typ 6, när jag inte behöver, och kunde inte somna om. 
Idag ska jag slänga de ihopkrattade löven i komposten, det hans inte riktigt med igår, sedan får vi se vad dagen har att erbjuda. Plantera de sista påskliljorna ska också bli av.
goddag
Dagen som aldrig tar slut lixom..jag gillar vintertid. Eller Normaltid som det egentligen är..tror det passar oss människor bättre.
Här är det lite stall..det där me löv i trädgård (och gamla ruttna äpplen) är aktuellt här med..
DAgens tips:
Börjat longera med nytt knep - via bok av en gammal hästkarl G Casparsson. Mkt bra tips - för enkelt för att jag skulle tänkt ut det själv..
det är bara att man sätter inspänningstygel på "yttertygeln" från bettring till gjord, på innertygeln trär man longeringslinan via bettring till gjordring. På så vis får man lite samma effekt som vid tömkörning men med en longerlina. Vår Ambo bara sökte sig ner direkt, låg lugn o nöjd o trava på, verka ligga bra i munnen även. ska utöka att longera så hela spåret runt nästa ggn

God eftermiddag!
Har precis bytt till vinterdäck på Vera. Så nu är vi redo för svenska vintervägar, men snön får väldigt gärna dröja tills mitten av december i alla fall. Den första har ju redan ramlat ner för ett par veckor sedan.
Nu ska jag återgå till min artikel till CN.
Ha en bra kväll!
~Jag tror på ödet~

Idag har vi ridit hubertusjakt =D Fixar ingen annan så fixar man själv ;) Jag stod som arrangör men hade en helt hög med suveräna "funktionärer" på marken medan jag red med som master. 6 hästar var på plats, och 7 ryttare, det byttes lite ryttare i skogen och en stackare blev rejält välmotionerad ;)
Räven hade sprungit till skogs och gömt sig. Vi radade upp oss på skogsvägen och på gå! (glömde i stundens allvar halali, men det gick ju ändå) så red vi rakt in i blåbärsskogen och letade. Snörpa var bäst på det, hon anföll blåbärsriset i galopp (jag hade tänkt mig trav..) och vi hann först fram till det mest uppenbara gömstället, och där var den ju!
Avslutade med att skutta hindrena vi byggde förra helgen, stoltast var nog Lotta som fick över sin islandshäst Loke över ett hinder för första gången (han har aldrig hoppat uppbyggda hinder förut)
Underbart väder har vi haft också, strålande solsken och 10 grader varmt, kunde inte bli bättre!
God kväll!
Sitter på jobbet med halva svergies 3G nät ut funktion, inte värst roligt kan jag lova. Vet inte hur många täckningsproblem jag fått mottaga ikväll.
Haft en superdag i stallet på f.m med en härlig skogstur med Cillen & en mys stund med nya tillskottet Munsboro Thompson. Slänger med en bild på lilla Cillen också=) Ska hoppa in för lite fler samtal här.
Ha en fin kväll connemaravärlden!

#4 Så fin Cillen ser ut!!! 
~Jag tror på ödet~
#5 tackar så jättemycket:) hon är en liten pärla!!