Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: annonser
Läst 5982 ggr
moojma
0

Övervuxen connemara?

Någon som vet eller har några tips om någon som kan ha övervuxna connemaror till salu?

Kjerulfia1
0

Det har funnits en ute på hästnet ett litet tag. Den står dock i Kalix, så långt om man bor i södra Sverige.

Annars är det nog bara att kontakta uppfödarna och fråga. Det beror ju också på om du kan tänka dig att chansa på en unghäst som blir stor, men det är svårt att veta hur stor.

Lycka till !

Mojma
1

Ja precis jag har sett någon enstaka. (Dock ingen valack tyvärr, som jag främst letar efter)

& ja, jag har kontaktat ett par av dem, men får nog skriva till varenda en isf om man ska ens ha en liten chans till napp. Dock kännsd et långsökt som tusan, med tanke på att i princip inte en enda visar på sin hemsida någon övervuxen till salu… Hmm :/

Ge gärna tips om någon har!

[baffinbay]
0
moojma
0

Ja den är fin & jag har sett annonsen. Men tyvärr står det säljes till någon som kan ta honom vidare i dressyren, och jag söker hopphäst. Himla synd :(

offi
0

Jag har en ettårshingst som var 142 cm imaj när han släpptes på hingstbete,han kommer säkert att bli stor så om du har tid att vänta på en unghäst så är han till salu. (inte dyr )

colleen
0

#4 Connemarorna är ju ofta duktiga i båda grenar. Det skadar ju inte att åka och titta om det inte är alltför långt bort. Glad

~Jag tror på ödet~

moojma
0

Nej visserligen, men eftersom det stod just så att han säljes till någon som kan ta honom vidare i dressyr, så känns det som att det har en anledning. Annars brukar inte sådant nämnas. Men jag får hoppas att det dyker upp fler , och kanske någon mer har något tips :)

Lisa-trollet
0

Tror att Gisela på Hagens stuteri hade en valack till salu.

colleen
0

# 7 Kan du skicka ett pm till mig? Eller om du vill maila.

colleenj_86(snabela)hotmail.com

~Jag tror på ödet~

moojma
0

Har mailat dig nu :)

[baffinbay]
0

#7 Jag vet att han hoppar och är startad iallafall. De vill nog bara att han ska komma till någon som både hoppar och rider dressyr säkerligen mycket pga hans trevliga rörelser :)

hllw
0

Jag har ett välstammad fint connemarasto på 152 cm. Hon är 6 år men inte så mycket riden än då hon haft två föl.

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=369821

GE
0

#4 Jag vet en 3-åring som är till salu. Om det är en hopphäst du söker, så har han en bra härstamning för det. Han är nu 153 cm och växer nog ett par cm till, e Poetic Justice - Grange Flynn Sparrow -Gräns Ruben. Poetic Justice hoppförärvning behöver ingen närmare presentation, och Flynns relativt unga avkommor visar överlag på mycket goda anlag. Hans äldsta är 7 år, och ett par är redan uppe i MSV. Flera går LA, bla den här valackens mamma (också 7 år)…

hardrain
0

har  en connemara vallak efter rolls royce som jag kan tänka mig att sälja och tror att han kommer att växa över ponnymåttet. 4 år är han. ca 145-147 cm just nu.