Favorit hingst/hingstar?
(vet att denna vart uppe förut, men den bara försvann
)
Vilken/vilka är din/dina favorit (connemara) hingst/hingstar? Oavsett om den/dem är i livet eller ej. Gärna en motivering!
Min favorit är Fredriksminde Hazy Chance. Jag tycker han är snygg och supertrevlig dessutom verkar han nedärva sitt otroligt trevliga humör till sina avkommor.

Nummer ett för mig är Rolls Royce!
(sen får jag väl sätta "chansen " som 2:a då eftersom jag har samlat på mig två stycken med honom som pappa
)
Spinway Corona och Thunderbolt. Jag skulle göra nästan vad som helst för lite spermier.
#2 Corona har ju en helbror, Comet, i England :) Sedan finns det väl nån godkänd hingst i danmark med som är e: Comet eller?
Min favorit är Corona men jag är partisk med en corona-avkomma!
Jag gillar Chifen också. Hans avkommor är modiga, roliga och snälla! (alla utom en haha)
Chansen är helt underbar och absolut nedärver han sitt goda temperament. Hans avkommor är oftast så snälla så dom nästan är dumma. Lite tråkiga nästan. I alla fall att rida in 
Jag har en förkärlek till Hagen-hingstar helt klart, också partisk eftersom jag varit där så mycket.
Ryan är ju en favorit OCKSÅ, han har ju samma mamma som min pålle
#3 jag vet, har försökt hitta information men det är lite dåligt med det.
Är det någon som vet om han finns tillgänglig, via semin då! Om man inte önskar sig en långtripp…
#5, Spinway Coronas helbror Spinway Comet finns tillgänglig via fryst semin från England. Vi importerade ett litet antal doser till Finland för några år sedan men de har inte använts än (en uppfödare ville ha Spinway Comet samtidigt som vi tog fryst semin på Atlantic Ace).
Atlantic Aces frysta semin har fungerat utmärkt, vet inte hur det är med Comet.
Innellan Kestrel i Danmark är e: Comet.

Jag kan ju tillägga att jag på senare tid även fastnat för Brolötens Joop.. så dit ska jag med Bellis, inte denna sommar, men nästa! :)
Min favorit:
MÖLLANS CRAZY RC 33
Oj! Innellan Kestrel har ju samma mormor som min häst. Fionnuala
Cool. Pappan är helbror med min hästs pappa och mamman är halvsyster (samma mamma) som min hästs mamma (Abbeyleix flora).
Nu fick jag en till partisk hingst att tycka om! 

Mina favorithingstar är Janus och Slieve Dara
Tyvärr finns ingen i livet
Slieve Dara såg jag och blev mycket förtjust i på -70 talet. Han blev för mig en av mina ideal vad gäller connemaratyp!
Janus tyckte jag om redan som "okänd" och oanvänd 3-åring. Jag tyckte han påminde mycket om just en ung Slieve Dara. Efter en titt "live" där han motsvarade mina förväntningar och dessutom visade upp en härlig trav blev han mitt val då jag betäckte mitt sto Silver Shade första gången, fölet blev Shade´s Cailin
Janus har för mig nästan allt man kan önska. Fantastisk connemaratyp, rejäla ben, vackert huvud, härligt temperament, rör sig mycket bra och sist men inte minst utstrålning!
Spinway Corona är nummer 1. Det fattar nog typ alla att jag tycker. Därefter kommer Janus och Carnaby Patrick Hooligan på delad andra plats.

Janus, bara för att han var så vacker, och för att min är efter honom såklart! :)
Det kanske blev lite oklart i mitt tidigare inlägg men Janus är min favorit :)
Lambay Inver RC4 va riktigt snygg, och lämnade fina avkommor :)
Men nr ett är nog Viggen RC30, far till min favorithäst när jag va liten.
Aladdin RC66 är oxå mkt snygg :)
Oj vilken svår fråga. Finns så många…
Mitt första val måste ändå bli Öxenholm Mango. Har ridit en så stor mängd av hans avkommor och är störtförtjust i deras glöd och hoppkapacitet. De är inte lätta barnponnyer, men riktiga tävlingsindivider som absolut INTE vill va i en bom. Dessutom har han nedärvt en trevlig sida och en stor galopp - I Like!
Har i år ett stoföl e Öxenholm Mango som ser mkt lovande ut och har Skousboe Amanda dräktig med honom inför 2011. Detta är förhoppningsvis Mangos sista avkomma då han tragiskt fick tas bort mitt under betäcknings sässongen. Hon lindas i bomull just nu ;-)
Mitt andra val måste stå mellan Poetic Kelly och Hagens Zephyr. Älskar bådas mentalitet och kroppsmassa. Superfina!