Godmorgon 5/11 2010
En strålande dag!
Vi har egentligen halvdag idag, men jag kommer nog att jobba på någon timme extra.
I eftermiddag blir det promenix med pållan. Vi ska få sällskap av hagkompisen så det blir trevligt. Tränsningen funkar utan större problem sedan någon vecka tillbaka. Det är SÅ skönt!
Ikväll blir det trevligheter med tjejgänget.
nu ska jag åka ut till stallet och göra ordning pålle för halloweenhoppningen i stallet. jag är dock sjuk så jag har övertalat en tjej i stallet att rida Z istället för mig ;)

God dag!
Har fått hem mera hö och halm idag.
Hur j*kla svårt ska det egentligen vara att få en linda att sitta kvar på hoven? har lindat om 2 ggr redan :/ Övning ger färdighet, antar jag.. Suck…

Dagen!
En annan jobbar 10,25 timmar som vanligt, det är nackdelen med att jobba skift.
#1 Halloweenhoppning? inte alls avis. Idag eller imorgon och var?
Det är nog hem och dö i sängen som gäller när jag jobbat klart, skall försöka ta mig i kragen och göra något med Kråkan, om jag orkar…
Hoppningen har varit idag i stallet där jag står, det är ju en privat ridskola :)
En jätteduktig tjej som tog sig an och hoppade Zinzano!
Han blev dock lite för stark för henne och sprang förbi ett hinder (hann inte svänga)!
Men hon har suttit på Zinzano en gång tidigare ca 20 minuter, aldrig hoppat honom. Så hon var superduktig!!!
Själv var jag ju på hoppträning med åsnan i tisdags och tränaren stod och skrek "mer galopp, mer galopp" och jag skrek tillbaka "ja men då får jag inte tillbaka honom om jag trycker på honom så mycket". Till svar fick jag "DET GÖR INGET, RIDHUSET HAR VÄGGAR"
Haha!