Godmorgon 8/11 2010
Imorse när jag åkte hemifrån var det -12 friska grader.
Senare idag ska jag iväg och hämta transporten, som fått ett nytt golv, sedan ska den få vinterdäcken på. Så snaaart kan jag åka iväg och vara med på löshoppningen på Brantshammar
, när nu nästa gång blir.
Igår tömkörde jag Gittan och maken fick agera ledhjälp. Det gick hyffsat bra. Vi övade på att stanna och att svänga. Snurrade runt bland transporterna, ensilagebalarna, ridbanan och allt annat som man kunde gå runt.
Idag funderar jag på en mörkerpromenad. Det lär ju lysa upp lite när frosten ligger hela dagen och det är klart fastän solen gått ned. Eller så får det bli imorgon, det ska ju snöa då
.
Den stora nackdelen med vinter är ju helt klart att det blir mörkt så tidigt.
Hanna: Alltså Cillen är kriminellt söt alltså!!
Här i roslagen hotas det om snöstorm och storm upp till 20 meter/sek?!
Men det är först i morgon det sveper in gissar jag… Det är klass 2 varning
Mia: men visst är hon, jag blir lika kär varje gång jag kommer till stallet:P
Vi har också varning på snö, kallt som attan är det också! Fy bubblan;)

God kväll
Kallt även här, fick hoppa av hästen och gå jämte en bit förut för att inte förfrysa! Var stenhårt i backen så kunde bara skritta.
Varnas för snöstorm även här, otrevligt tycker jag =S
Här snöas det för fullt. Var iväg mitt på dan men sen får bilen stå. Maja får åka me stallkompis själv hem från stallet idag vägrar ut o köra..tur ponny är broddad iaf!
Skulle åkt på hoppträning ikväll men det ställdes in av mig. Ingen hit ut på små kurviga vägar dit vi åker..får man möte där är det lite scary.
sitter i startgroparna att inventera träd men det går inge vidare då man blir totalt stelfrusen om fingrarna efter sådär 20 minuter..får vänta några dagar!
Må väl - ska bli kul på söndag på Mustang!