Dricker dåligt!
Har ni några bra tips på hur ni får hästar som dricker dåligt att dricka mer? Betfor/saft i vattnet har provats, även att tempurera vattnet..
Lite kompletering tack 
Vilket grovfoder har hästarna?
Är hästarna ute dygnet runt eller står dom på stall?
Dricker dom lika dåligt ute som inne?
Hur vattnas hästarna? (hink, balja, termobar, vattenkopp etc?)

Jag har inte så stor koll, har henne utlånad och tydligen har de fått jätteproblem med att få henne att dricka.. Hon får hö, lucern och vitaminer. Hon kommer in om kvällarna, men dricker inte inne alls. Ute har de en thermobar.

Har haft en häst som ätit snö, tydligen var det tillräckligt för den drack alltid sämre när det var snö ute…
Fler som har snöätande hästar?
Min connemara har ätit snö i alla år men han har ju druckit också!
#2 jag antar att det bara är den hästen som inte dricker, eller dricker dom andra också dåligt?
Ev. kolla upp vattenstatusen för vissa hästar är väldigt kräsna just när det kommer till vattenkvalitét. Detta beror på att vattnet passerar magen utan att passera genom magsyran (som är till för att döda alla farliga bakterier). Så dåligt vatten är mycket farligare än dålig föda för en häst. Och detta finns ju inprintat i deras instinkter sedan hästen uppkom för-hur-många-år-sedan-det-nu-var.
Jag skulle nog prova först med att byta vattenhink inne. Hästen kanske tycker den luktar för mycket plast, det kanske till och med "smaksätter" vattnet (eller att pållen tror det). Eller den tycker det är fel färg på hinken?
Hänger hinken på väggen eller står på golvet? Det är naturligare för en häst att sörpla från golvet än från högre höjder… Men står den på golvet så kanske det kommer skit i den och det är därför den inte dricker?
Har beteendet kommit nu eller har den alltid varit så (sedan den flyttade in i stallet?)
Har det kommit plötsligt så kanske man ska ringa och rådfråga en veterinär om detta är en symptom för något? Agrias jourveterinär (nr finns på deras hemsida) kan man ringa gratis och rådfråga kvällar, nätter och helger när andra har stängt…