Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etiketttävling-utställning-och-evenemang
Läst 2434 ggr
Ammiii
0

Utställningar 2011 Vart?

Vi kommer att anordna:

Vinterutställning den 5 mars i Kumla, strax söder om Örebro.
Elisabeth Ljungstorp dömer alla raser, max 70 ponnyer.

Sommarutställning den 21 augusti i Karlslund i Örebro.
Två ringar/domare, max 140 ponnyer. Domare ej klara.

Örebro Ponnyavelsförening anordnar, 
Alla hos Spaf registrerade ponnyraser kommer att dömas.

Mer info och proppar kommer snart att finnas på www.opaf.se

kicki13
0

Hoppas det även kommer att bli ponny utställningar i norrland 2011 och inte som i år, då det inte fanns en enda om man vill ställa ut sin connemara i norrland

[AlphLauren]
0

Det är nog bara att hoppas! Åtminstone en eller ett par "alla raser" ponny utställningar borde ju fler finna intressant?

T o m westernridning har ju hittat upp i norrland och har fått klubbar och har tävlingar, så än finns det hopp ;)

kicki13
0

#2 Det är visserligen inte många westerntävlingar som är sökta än inför nästa år, men det beror nog på det nya tävlingsystemet och att många klubbar inte än har hittat någon rutin för detta. Men dom kommer.

Själv brukar jag  ordna minst en tävling varje år för min klubb, då har jag med showmanship at halter varje gång Glad.

Lite beroende på hur regelboken kommer att se ut inför nästa år, kommer det troligen även bli flera privata westerntävlingar nästa år.

Det ska även tilläggas att i flera år har vi i distrikt norr haft fler westerntävlingar än dom har i dom andra distrikten söderöver. Men våra är inte lika stort startfält som dom andra distrikten i Sverige.

Därimot ska man tydligen ha en shetlandsponny eller en welsh om man ska åka på utställning i norr, för dom finns det flera av.

Ammiii
0

3-årstestet den 28 maj kommer att ha Liselotte Erixon & Ewa Gudmundsson som domare.

Carina Lockwall är klar som domare till sommarutställningen.