God morgon 3/1-2011
Morgon!
Här i Norrtälje verkar det för tillfället ha slutat snöa.
Skall jobba på kontoret i 3 månader; 7-16, en timmes lunch med rätt att lämna byggnaden. Fan vad najs det känns just nu, bortsett från den lilla detaljen att jag inte kan jobba för att jag inte har tillräckligt med rättigheter i datorn.
Annars är det stallet som gäller efter jobbet, skall försöka hinna med mammas gamla kuse och Kråkbråk ikväll.
Ha en bra dag!
God morgon!
Jag ska till mitt nya jobb idag och prata med bossen. Det finns en del oklarheter kring vissa villkor… 
Blir nog ingen resa till stallet idag men i morgon ska jag dit tidigt. Hovslagaren kommer.
Ska jag ha som nu: Skor, sulor och brodd fram och barfota bak eller ska jag ha barfota runt om? Jag är velig.
Jag har knappt ridit sedan han skoddes på det här viset sist så jag ångrar att jag satte skor fram… Men nu går vi mot ljusare tider ändå…
Massa snö här men vad händer om det töar och sedan fryser på och blir is?…. hmmmm

Och jag börjar det nya året med semester
. Riktigt skönt!
Idag ska jag tömköra friesern i stallet, och tillika Gittans boxgranne. De är så söta bredvid varandra, stallets två lockiga pållar
.
#1 Tja, men om snön smälter som den gjorde förra året var det ju inte isigt alls länge eftersom det knappt var någon tjäle och allt vatten bara rann undan OCH det blev inte kallt igen när det väl blev varmt. Men det där kan man ju aldrig kan veta…
Här är det ledigt också, ja ledigt och ledigt vi egna företagarare är utan pengar när vi är lediga..skönt ändå, så mkt bestyr hela veckan. Vårt kollektivstall kräver ju tillsyn, jag har hamnat i intagsbiten på eftermiddagen. Bara 2 hästar just nu - helt lagom!
Sen har vi 2 födelsedagar i familjen i veckan - ena sonen och min gamla mamma. Bägge kräver sitt!
Sen är jag Ambo-vakt 6-9 jan då matte åker med scouterna till Åre för 4 dgrs skidåka. Ambo o jag ska tömköra och mysa samt ev en liten ridtur i smyg 
Vi kör sulor o 4 brodd på varje hov. Känns safe. Han rids var dag på alla underlag.

Hej svejs!
Här har året inletts lugnt och stillsamt. Jag har sorgligt nog ingen semester kvar så jag får jobba och slita. Men hoppas kunna vara ledig på fredag i alla fall.
Nu ska jag surfa in på börjes hemsida och beställa krubbor till stallet. Säkert slinker det med något mer bra att ha.
Ska röja stall på torsdag! Laddar redan nu =)
~Jag tror på ödet~