Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1696 ggr
Kjerulfia1
0

God förmiddag 6/1 2011

Och idag skulle vi egentligen åkt till Småland, men den här envist jobbiga förkylningen eller vad det nu är, sätter stopp för de planerna.

Det är bra onödigt att smitta ner di äldre (svärföräldrar + ett par 90-åringar) med den här skiten. Först dovt ont i halsen, sedan bara helt superdäckad dagen efter. Ingen feber inga egentliga förkylnigssymptom som jag brukar ha, men kroppen var inte med för fem öre. Maken hade samma sak förra veckan och är fortfarande inte 100, hostan sitter kvar.

Idag är jag någorlunda pigg, men det KAN ju ha att göra med att jag faktiskt åt MAT i gårkväll Skäms. Ja jag vet, tappar matlusten totalt när jag blir krasslig, och det gör ju inte saken bättre alla gånger.

Jag fick iallafall se mycket skidor på TV och en massa repriser!

Idag ska jag trotsa vädret lite senare och åka ut till Gittan.

ambo
0

Krya på dej!

Själv var jag ute tidigt o släppte ut hästar samt grävde fram släpet åt en stallkompis. De skulle köpa hö o hade inget släp så, snäll som man är..lånar ogärna ut men, utan häst i ska det väl va safeGlad

Sen i eftermiddag ska jag gå en långpromenad me ponny, ska ta på broddar på mig själv oxå!

ja ponnyryttarn susar väl i pisterna nu som bäst - Åre, tror det är rätt bistert där uppe idag! Tvingade på en massa värmande grejor i packningen igår - vi  morsor haha

Sassenach
0

Kväll!

Här har det snöat och blåst, det var inte roligt att kuska iväg några km med släpet för att hämta hö och halm. Men Kråkans vattenhink bör inte frysa inatt iaf…

Har varit och hälsat på en kompis som väntar smått, satt och pratade en bra stund. Mycket trevligt.

Skall nog passa på att idka lite Kråkmotion nu när det inte snöar. Han har världens fräsigaste ridtäcke från Horze, sen att orange inte passar en brun häst har inget med saken att göra.

Ha en trevlig kväll!

hanna-norrk
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God kväll!

Här i Norrköping har det varit en mindre snöstorm idag, var uppe & hoppade lite med Cillen i ridhuset i förmiddags, när vi skulle rida tillbaka till vårt eget stall så var det total snöstorm ute, tror varken lilla ponnyn eller jag såg vart vi skulle gå..hem kom vi, men vi såg ut som två snömän!!

Måste ju få bjuda på en videolänk från adnra gången Cillen hoppar med ryttare..hon är så duktig den lilla damen:)